מבזקיםתנועה ותחבורה

משרד התחבורה, נתיבי ישראל ועיריית אופקים חתמו על הסכם "רשויות השינוי"

משרד התחבורה והבטיחות בדרכים, חברת נתיבי ישראל ועיריית אופקים חתמו היום (שלישי) על הסכם "רשויות השינוי", שיאפשר לשפר משמעותית את תשתיות הרכיבה בעיר, לצד שיפור התשתיות והשירות בתחבורה ציבורית.

במסגרת ההסכם, יסללו ברחבי העיר 10 שבילי אופניים באורך כולל של 5.5 קילומטרים, ובעלות של 16 מיליון שקלים. השבילים יסללו ברחובות מבצע קדש, אליהו גולומב, דרך בית וגן, דרך הנביאים, החיד"א, פרי מגדים, צאלון, דובדבן וכליל החורש.

במקביל, יבוצעו בעיר הסדרי מיתון תנועה במטרה לשפר את הבטיחות להולכות והולכי הרגל ויוסדרו 4 מסופים וחניונים הכוללים 236 עמדות אוטובוסים, בשטח כולל של כ-30 דונם. כמו כן, ברחבי העיר יוצבו 30 סככות חדשות ומשודרגות, שיאפשרו תוספת שירות משמעותית של 1,200 קילומטר נסועה שבועי בתחבורה הציבורית העירונית, כבר בשנה הבאה, בעיקר בתגבור קווים מבוקשים.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

בנוסף, יוטמעו פרויקטים טכנולוגיים בעלות כוללת של 1.6 מיליון שקלים לרשות, לעידוד הליכתיות, שימוש באופניים ובתחבורה הציבורית, בין היתר באמצעות פרקלט והתקנת הצללה טבעית ומלאכותית.

במקביל, נחתמו במשרד התחבורה הסכמי "רשות השינוי" גם עם נהריה, טירת הכרמל, קרית מוצקין, עפולה, מודיעין עלית ושפרעם ובשלב הבא יחתמו הסכמים גם עם אור עקיבא, אשקלון ובית שמש. עם הצלחת המיזם, משרד התחבורה ירחיב אותו לרשויות מקומיות נוספות.

הסכמי "רשויות השינוי" כוללים פרויקטים תחבורתיים קצרי טווח, שיקדמו תחבורה ציבורית וחלופות לרכב הפרטי ויובילו לשינוי משמעותי במציאות התחבורתית בעיר. זאת, במטרה לצמצם את השימוש ברכב הפרטי, ולעודד את התושבים והתושבות לעבור לתחבורה ציבורית, אופניים והליכתיות.

שרת התחבורה והבטיחות בדרכים, ח"כ מרב מיכאלי: ״תושבות ותושבי אופקים תתחדשו! תחבורה חדשה, איכותית ומתקדמת בדרך אליכם. אני גאה לחתום היום יחד עם ראש העיר על הסכם משמעותי שיפתח את כלל התחבורה בעיר ובמיוחד את התחבורה הציבורית ונתיבי ההליכה והרכיבה, כך שכל אזרחיות ואזרחי העיר יוכלו לנוע בבטחה, בנוחות ובמהירות. משרד התחבורה בראשותי חוזר להשקיע רבות בנגב ובגליל ובפיתוח הפריפריה מתוך הבנה שזהו עתידה של מדינת ישראל ומתוקף חובתנו לייצר תחבורה שווה שתביא לשוויון הזדמנויות לכל אזרחיות ואזרחי ישראל. נסיעה טובה ובטוחה לכולם".

ראש עיריית אופקים, איציק דנינו: "אנחנו שמחים ומודים לשרת התחבורה על כך שהעיר אופקים נכללת במסגרת מיזם "רשויות השינוי", ושנבחרנו להוביל יחד עם רשויות נוספות את המהלך לשיפור הנגישות התחבורתית בעיר", אמר ראש עיריית אופקים, איציק דנינו. "אנו רואים חשיבות גדולה בקידום התחבורה הציבורית בעיר, בסלילת שבילי אופניים בקנה מידה גדול ובתקצוב תשתיות טכנולוגיות חדשות – מהלכים שיביאו ביחד ולחוד לקפיצת מדרגה משמעותית בהנגשת כל נושא הנסיעות בעיר, אל העיר והחוצה ממנה, עבור התושבים".

המשנה למנכ"לית משרד התחבורה והבטיחות בדרכים, עילם שגיא: "העיר אופקים ומשרד התחבורה חוגגים היום הישג משמעותי שיאפשר פתרונות תחבורתיים, מבוססי תח״צ, אופניים וטכנולוגיה לעיר תוך פרק זמן קצר ובראייה צופה פני עתיד. חזון, שותפות ומקצועיות היוו את המפתחות שאפשרו הסכם כולל, תקצוב משמעותי ותוכנית עבודה למימוש בפרק זמן קצר. אני משוכנע שהצלחת התוכנית חשובה בראש ובראשונה לתושבי אופקים, ובהמשך לערים רבות נוספות שיזכו להסכמים דומים מול משרד התחבורה בעתיד".

מנכ"ל נתיבי ישראל, ניסים פרץ: ״122 פרויקטים על פני 400 ק"מ של שבילי אופניים כבר נמצאים בייזום, תכנון ואף ביצוע מול עשרות רשויות ומועצות מקומיות. אנחנו מברכים את עיריית אופקים על שיתוף הפעולה וגאים להוביל את התכנון והביצוע של שבילי אופניים, המסופים ושיפור התשתיות בעיר ובכך לאפשר לתושבים להפחית את הנסיעה ברכב הפרטי. רכיבה על אופניים כבר לא שמורה רק לספורטאים וחובבי רכיבה, אלא כבר הופכת לאט לאט לנפוצה יותר בקרב כל אחת ואחד מאיתנו. הדרך שלנו להמשיך להעצים זאת היא לספק תשתיות ושבילי אופניים שיאפשרו לרכב בצורה בטוחה בעיר ובשבילים המחברים את העיר לתחבורה הציבורית בכבישים בינעירוניים, מה שיוביל להפחתת העומסים בכבישי הארץ וכמובן לשמירה על איכות הסביבה עצם ויתור על השימוש ברכב הפרטי".

אילוסטרציה

Back to top button