חדשות הארץמבזקים

"אירוע זיהום הנפט בים התיכון בשנה שעברה היה אירוע משברי ברמה המדינית והעולמית"

מנכ״לית רשות הטבע והגנים, רעיה שורקי, השתתפה היום (שלישי) בכנס רשויות החוף השנתי שהתקיים במועצה האזורית מטה אשר. במהלך הכנס, נשאה שורקי דברים והתייחסה לזיהום הים התיכון בשנה שעברה.

בפתח דבריה, אמרה שורקי: "אירוע זיהום הנפט בים התיכון בשנה שעברה היה אירוע משברי ברמה המדינית והעולמית שהוכיח כי שיתוף הפעולה בין רשות הטבע והגנים והרשויות המוניציפאליות היוו מכפלת כח הכרחית להתמודדות עם הצלת ערכי הטבע והמשאבים בסביבה החופית והימית."

עוד הוסיפה ואמרה: "כ 1357 טון זפת פונו לרמת חובב בזכות שיתוף הפעולה ולמעלה מ 15,000 מתנדבים שפעלו בשטח וניקו את החופים פינוי את הזפת ואספו בעלי החיים שנפגעו מהזפת. הובלנו השנה יחד עם המשרד להגנת הסביבה מחקר על השפעת הפלסטיק על צבי הים שהם מין בסכנת הכחדה ומהווים מין דגל למצב הים. יש לנו חובה ויכולת לשנות את המצב, לשמור על ים נקי ולצמצם את כמות הפלסטיק שמגיעה לים."

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

"משבר האקלים משפיע על הסביבה הימית בפרט, עליית מפלס וטמפרטורת המים של הים יוצרת נזק למצוקים גריעת חול מהחוף והגברת התבססות המינים הפולשים. השפעת שינויי האקלים על הסביב הימית דורשת מחקר וניטור ארוך טווח בשיתוף עם האקדמיה וארגוני הסביבה. שמורת טבע וגנים לאומיים הם אינטרס משותף לשימור ערכי הטבע והמורשת בים ובחוף." אמרה לסיום.

ארכיון. צילום: שאול גולדשטיין, מנכ״ל רשות הטבע והגנים

Back to top button