מבזקיםמשפטי/פלילי

"הצבא של מוחמד יחזור": תושב שכם מואשם בהזדהות עם ארגון טרור והסתה לאלימות

פרקליטות מחוז ירושלים הגישה היום (שלישי) לבית משפט השלום בעיר, כתב אישום נגד מחמד דיריה, בן 22 תושב שכם, המייחס לו עבירות של גילוי הזדהות עם ארגון טרור, הסתה לאלימות ושהיה בלתי חוקית בישראל, זאת לאחר שבמסגרת התקהלות של עשרות אנשים הוא קרא קריאות למעשי אלימות והזדהות עם ארגון טרור חמאס. כתב האישום הוגש באישור היועצת המשפטית לממשלה, גלי בהרב-מיארה, כנדרש בחוק.

על פי כתב האישום, שהוגש באמצעות עו"ד ישי זיגמן, בספטמבר האחרון נכנס הנאשם לשטח ישראל שאין ברשותו אשרת כניסה או היתר שהיה כדין. לאחר תפילות יום השישי במסגד אל אקצא בהר הבית בו לקחו חלק כ- 25,000 מתפללים מוסלמים עמד הנאשם, כשהוא רעול פנים, במרכז התקהלות אשר מנתה עשרות אנשים, תוך כדי שהוא קורא קריאות בשפה הערבית למעשי אלימות ודברי תמיכה והזדהות עם ארגון הטרור חמאס והקהל חוזר אחריו.

במסגרת ההתקהלות קרא את הקריאות הבאות: "ברכות לשהיד, לא הולך אך ורק שאהיד, ולמדנו שיח ג'ראח, החזקת הקוראן והנשק, חייבר חייבר יא יהודים, הצבא של מוחמד יחזור, יא משטרה צאי החוצה, זו הארץ/האדמה שלנו חופשייה, מתנחל סבלנות סבלנות, חמאסניקים חופשייה גדולים וקטנים, אנחנו הגברים של יא חמאס, תלכי תמשיכי יחמאס". במהלך הקריאות צילמו מספר מתקהלים את הנאשם בעודו קורא את הקריאות האמורות באמצעות טלפונים חכמים.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

כתב האישום מייחס לנאשם ביצוע עבירות של הסתה לאלימות, שהיה בלתי חוקית בישראל וגילוי הזדהות עם ארגון טרור. הפרקליטות מבקשת מבית המשפט להורות על מעצרו של הנאשם עד לתום ההליכים נגדו.

דגל חמאס
אילוסטרציה. צילום: דוברות המשטרה

Back to top button