מבזקיםפוליטי / מדיני

גנץ על נתניהו: "מצאתי את עצמי נעמד מולו בסיטואציות כמעט בלתי אפשריות"

שר הביטחון ויו"ר המחנה הממלכתי, בני גנץ, נאם היום (שלישי) בוועידת התנועה לאיכות השלטון והקדיש את נאומו למצבה של הדמוקרטיה הישראלית.

מדברי השר: "השנים האחרונות, אינן שנים טובות לדמוקרטיה הישראלית. הסחרחורת שהביאו איתן חמש מערכות בחירות, הפגיעה הקשה של אמון הציבור במוסדות ובאנשים שאמורים לשרת אותו, אינם טובים לדמוקרטיה הישראלית. העובדה שעד לפני שנה וחצי, כיהן בישראל ראש ממשלה השקוע עד צוואר בחקירות וכעת במשפטו, אינה טובה לממשל הישראלי ואינה טובה לדמוקרטיה הישראלית. אני ישבתי שם בחדרי הקבינטים, בישיבות, בפגישות אחד על אחד. נתניהו, שמבקש לשוב לכס ראש הממשלה – ונמצא כפסע ממנו, הוא אדם שתרם רבות למדינת ישראל, ובפרט לביטחון ישראל. אבל אני אומר לכם – ששיקול הדעת שלו בין צרכיו האישיים וצרכי המדינה יצאו מכלל איזון."

"מצאתי את עצמי נעמד מולו בסיטואציות כמעט בלתי אפשריות. ברגעים שבהם החליט לעבור על החוק ביודעין ולרמוס את היועץ המשפטי לממשלה. אם בשביל לאשר תקנות קורונה הוא היה מוכן לעבור על החוק – תארו לעצמכם מה יהיה מוכן לעשות בכדי לחזור לכס ראש הממשלה. איזה תיקים יהיה מוכן לחלק, אילו עקרונות יהיה מוכן למחוק. לכן, כששואלים אותי למה אני פוסל את נתניהו – התשובה ברורה מבחינתי. אני אינני שופט, אינני יודע אם אכן עבר עבירה. לשם כך יש בתי משפט. אני יודע שהתנהלותו משובשת ואינה רואה את טובת המדינה. לראייה – ההתקרבות שלו לבן גביר שאותו פסל רק לפני שנה וחצי." הוסיף גנץ.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

גנץ התייחס גם לעבודת ועדת החקירה בפרשת הצוללות וכלי השיט: "הסמל הגדול ביותר מבחינתי לסוגיית יושרת הממשל והעומד בראשו הוא פרשת הצוללות – שהיא מבחינתי כתם על קודש הקודשים – ביטחון ישראל. רבות דובר על הפרשה – אני התעקשתי, ואני גאה בכך שהצלחתי להביא להקמת ועדת חקירה. אני יכול לשתף אתכם, שהוועדה בראשות כבוד השופט גרוניס התכנסה כבר עשרות פעמים, שמעה עדים רבים ממערכת הביטחון. אני מעריך, שבקרוב יחלו הדיונים הפומביים שלה, וחלקים מהנושאים הרלבנטיים, יוודאו לציבור. אני כבר אומר, שמשרד הביטחון שבראשותי, אינו מתערב בעבודת הועדה מבחינת תכניה, אך ימשיך לתקצב את הוועדה גם בשנה הבאה. נדאג שיהיו לה את כל הכלים בכדי למלא את תפקידה. הנושא הזה בנפשנו".

ארכיון. צילום: טל עוז, משרד הביטחון

Back to top button