מבזקיםפוליטי / מדיני

"עצרו את טרור הכיבוש": חה"כ תומא-סלימאן הספידה את המחבלים ועוררה סערה

ארגון 'בצלמו' פנה היום (שלישי) ליועמ"ש, בבקשה לחקור את חה"כ עאידה תומא-סלימאן, בחשד לעבירה על חוק הטרור האוסר על גילוי הזדהות ותמיכה עם עושי מעשי טרור ומעשי טרור. זאת לאחר דבריה כי שכם והעם הפלסטיני מלווים את השאהידים שלהם.

בפנייתו של שי גליק, מנכ"ל 'בצלמו' ליועמ"ש, נכתב: "בפס"ד מדינת ישראל נגד דארין טאטור נקבע חד משמעי שהמילה שאהידים משמעותה מחבלים קדושים. אין כל ספק שעיידא מביעה פה תמיכה והזדהות עם אנשים הללו שכל מעשיהם הינו ניסיון לרצוח עוד ועוד יהודים נשים ילדים וחיילים. אין כל ספק שפוסט כזה מהווה גם הסתה ותמיכה בטרור ויכול לגרום למחבלים רבים ללכת בעקבות זה ולרצוח את אזרחי ישראל. כזכור אין חסינות לתמיכה בטרור ובעבר הועמדו לדין חברי כנסת בעבירות דומות."

חה"כ תומא סלימאן כתבה בנוסף: "6 פלסטינים הרוגים בלילה אחד. דמם על הידיים של של לפיד וגנץ. עצרו את טרור הכיבוש, די לשפיכות הדמים! לא הגיע הזמן להבין שככל שמעמיקים את הכיבוש מעוררים את ההתנגדות?!"

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

מתוך עמוד הטוויטר: @AidaTuma
ארכיון. צילום: דוברות הכנסת – עדינה ולמן

שי גליק מנכ"ל בצלמו מסר: "הטירוף הזה שחבר פרלמנט ישראלי תומך במחבלים הינו הזייה בהכשר ובגלל בג"ץ. יחד עם זאת הדבר מחייב את היועמש להעמיד לדין כל תומך טרור גם אם הוא במקרה ח"כ."

שר הביטחון, בני גנץ הגיב גם הוא לחה"כ סלימאן: "ח״כ עאידה תומא-סלימאן מוכיחה שוב שלא ניתן לשלב את הרשימה המשותפת בממשלה ולא ניתן להישען עליהם להקמתה. ביטחון ישראל קודם להרכבת קואליציה."

קרעי הגיב לגנץ: "גנץ התחנן להקים איתם ממשלה בבחירות השלישיות…אזרחי ישראל, גנץ יישב עם עודה, עאידה וגם עם אבו מאזן אם זה יעזור לו. גם לפיד. גם ליברמן. בטח מיכאלי וגלאון. אל תאמינו להם למילה. בטחון ישראל לא מעניין אותם. אתם גם לא. צאו להצביע והחבורה הזו לא תאיים יותר על בטחון ישראל."

ח"כ עופר כסיף בהודעת תמיכה בח"כ עאידה תומא סלימאן: "עומדת נגד הסתה בשל אמירת אמת פשוטה: איפה שיש דיכוי, איפה שיש כיבוש, תהייה גם התנגדות."

בהתייחס לתגובת שר הביטחון אמר כסיף: "הכיבוש הוא טרור ואת תומכיו ומקדמיו בראשות שר הדמים יש לשפוט – בישראל, בפלסטין, בהאג או מעל בימת ההיסטוריה. מוקדם יותר, בכנס שדרות לחינוך וחברה אמר ח"כ כסיף כי גנץ אינו ראוי להמלצה מטעם חד"ש-תע"ל וכי ההבדל בינו לבין הימין הקיצוני הוא סמנטי בלבד."

Back to top button