חדשות חוץמבזקים

רישי סונאק: ראש ממשלת בריטניה השלישי בתוך חודשיים

רישי סונאק החליף היום (שלישי) את ליז טראס כראש ממשלת בריטניה, לאחר שזו התפטרה מתפקידה תוך פחות מחודשיים מאז שנכנסה לתפקיד, בשל משבר כלכלי חמור בממלכה.

סונאק מוביל כעת את השמרנים עם רוב פרלמנטרי ניכר שלו זכתה המפלגה בבחירות הכלליות ב-2019, אולם מאז המפלגה השמרנית איבדה רבות מן הפופולריות שלה הן בגלל הסקנדלים של בוריס ג'ונסון והן המשבר הכלכלי של כהונתה הקצרה של טראס.

סונאק נאם היום במסיבת עיתונאים מחוץ לדלת הכניסה המפורסמת של רחוב דאונינג 10, לאחר שקיבל רשמית את תפקידו החדש מהמלך צ'ארלס במהלך פגישה בארמון בקינגהאם.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

סונאק אמר: "המדינה שלנו עומדת בפני משבר כלכלי עמוק. ההשלכות של קוביד עדיין נמשכות, המלחמה של פוטין באוקראינה ערערה את היציבות בשווקי האנרגיה ורשתות האספקה ​​ברחבי העולם".

הוא המשיך: "אשים יציבות כלכלית וביטחון בלב סדר היום של הממשלה. המשמעות היא שהחלטות קשות יגיעו".

הכהונה הקצרה של ליז טראס הביאה את מספרי הסקרים השמרנים לשפל היסטורי. לסונאק יהיו כשנתיים כדי להחזיר את האמון בקרב המפלגה שלו שהם יכולים לשמור על השלטון בבחירות הלאומיות הבאות לאחר 12 שנים של הנהגת הממשלה.

סונאק בן ה-42 הוא ראש ממשלת בריטניה הצעיר ביותר מאז 1812, וראש הממשלה הראשון של המדינה שאינו לבן. הוריו של סונק הם ממוצא הודי ובשנות ה-60 עברו ממזרח אפריקה לבריטניה.

דגל בריטניה
אילוסטרציה. צילום: Photo by form PxHere

Back to top button