מבזקיםצבא וביטחון

טקס ההתייחדות עם חללי חטיבת כפיר: "כל שם בקיר הזיכרון – לבנה בחומת המגן של המדינה"

טקס ההתייחדות השנתי עם זכרם של 185 חללי חטיבת כפיר התקיים היום (שלישי).

הטקס שהתקיים באנדרטה לזכר חללי חטיבת כפיר בעפולה, נערך בראשות ראש המטה הכללי, רב-אלוף אביב כוכבי ובהשתתפות מפקד מערך התמרון, אלוף סער צור, מפקד עוצבת הבזק, תת-אלוף ברק חירם, מפקד חטיבת כפיר, אלוף-משנה שרון אלטיט, המשפחות השכולות, וכן מפקדי וחיילי החטיבה בעבר ובהווה.

מדברי ראש המטה הכללי, רב-אלוף אביב כוכבי: "כל שם שקבוע בקיר הזיכרון מבטא לבנה בחומת המגן של מדינת ישראל. הביטחון שמדינת ישראל נהנית ממנו נתפס לעתים כמובן מאליו, אך מאחוריו עומדת חומת-מגן איתנה, צה"ל מנהל באיו"ש מערכה מוגברת במהלך שבעת החודשים האחרונים – מבצע 'שובר גלים'. דוגמא לכך ראינו הלילה: מודיעין משובח וכוחות מקצוענים חדרו ללב הקסבה והרגו את אלו שמנסים ובמקרה אחד אף הצליחו, לפגוע באזרחי מדינת ישראל וחייליה. אמרנו והוכחנו שאין מסתור לטרור. נגיע לכל עיר, שכונה, בית או מרתף וסופו של כל מחבל שייעצר או ייהרג".

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

הוא הוסיף: "החיילים פועלים באופן מקצועי ועושים כל מאמץ להפריד בין טרור לאוכלוסייה פלסטינית שאינה מעורבת. אבל איננו חפים מטעויות ותקלות. לפני יומיים, במהלך פעילות עצר אחד מלוחמי צה"ל פלסטיני לתחקור. בניגוד גמור לנהלים ולערכים, הוא החל לבעוט בו ולהכות אותו. המציאות בה פועלים החיילים לא פשוטה ולעיתים מורכבת, ולכן יש להם סמכויות נרחבות לצד נהלים ברורים. התנהגות שכזו מכתימה את צה"ל כולו, זו לא דרכנו, ואנו דוחים בשאט נפש התנהגות כזאת. אלו תופעות שנעקור – לא עם שתי אצבעות קפוצות, אלא עם מעדר חד".

הרמטכ"ל המשיך: "צה"ל שואב את כוחו מאיכות אנשיו, ויכולותיו המקצועיות הגבוהות ומערכיו ואנו נשמור עליהם ללא פשרות. משפחות יקרות, הכאב שלכן חסר גבולות וזמן. אני מחזק אתכן, מחבק אתכן ומבקש לומר לכן דבר נוסף: מאות אלפי משפחות לא יודעות כאב מהסוג שלכן – בזכות הבנים והבנות ובזכותכן. הנכונות והמסירות של בניכם ובנותיכם והאיתנות והאצילות שלכן, הם שיעור ומצפן להתנהגות, לערכים ולציונות. אני מצדיע לנופלים ומצדיע לכן, אני עושה זאת בפעם האחרונה במדים, אבל אמשיך להצדיע להם ולכן כל חיי. יהי זכר הנופלים ברוך".

מדברי מפקד חטיבת כפיר, אלוף-משנה שרון אלטיט: "משפחות יקרות, שנים שאני עומד לצדכן, מלוחם בחטיבה והיום כמפקדה. גורלכן נקשר באופן הקשה ביותר, במחיר ההקרבה הגבוה ביותר, עם חטיבת כפיר וצבא ההגנה לישראל. קשר שהחל עם אותה דפיקה בדלת – צירוף המילים שבכל מקום אחר בעולם מתאר התרחשות שגרתית ויום-יומית. אצלנו הוא מסמל סיפור אנושי, מפלח את הלב בכל פעם מחדש".

הוא המשיך: "כמידי שנה, אנו עומדים דום, בגב זקוף ומצדיעים לנופלי החטיבה. כאן, באנדרטת הזיכרון – לצד קיר הנופלים, מתחת לכנפי הלוחם של חטיבת כפיר חקוקים שמותיהם של מאה שמונים וחמישה אחינו לנשק, מפקדינו ופקודנו שנפלו במערכות ישראל, בפעילות המבצעית, באימונים ובמהלך שירות משמעותי בצבא ההגנה לישראל".

קיר הנופלים - חללי חטיבת כפיר - טקס זיכרון
צילום: דובר צה"ל
הרמטכ"ל אביב כוכבי - טקס התייחדות עם חללי חטיבת כפיר
צילום: דובר צה"ל
קיר הנופלים - חטיבת כפיר - טקס זיכרון - חיילת
צילום: דובר צה"ל
צילום: דובר צה"ל
קיר הנופלים - חטיבת כפיר - טקס זיכרון
צילום: דובר צה"ל
מפקד חטיבת כפיר - טקס התייחדות עם הנופלים
צילום: דובר צה"ל

Back to top button