מבזקיםפוליטי / מדיני

נשיא המדינה נפגש עם יושבת ראש בית הנבחרים של ארצות הברית

נשיא המדינה, יצחק הרצוג, נפגש אתמול (שלישי) פגישה עם יושבת ראש בית הנבחרים של ארצות הברית, ננסי פלוסי, בגבעת הקפיטול. לנשיא המדינה ולגברת פלוסי היכרות רבת שנים. בחודש פברואר האחרון, הנשיא ורעייתו אירחו את פלוסי בבית הנשיא בירושלים, כשעמדה בראש משלחת קונגרסיונלית.

בפתח פגישתם נשאו השניים הצהרות לתקשורת. נשיא המדינה אמר: "אני מאוד נרגש ושמח להפגש איתך שוב, חברה יקרה. היה לנו הכבוד לארח אותך בבית הנשיא בירושלים, וכמובן שתמיד נוקיר ונזכיר את אביך ז״ל שפעל להגנה והצלה של יהודים בשעות האפלות ביותר של האנושות, בשואה, בזמן מלחמת העולם השנייה. הקונגרס האמריקני – שני הבתים, בית הנבחרים והסנאט, תמיד היה בלב הדמוקרטיה של ארה"ב ובלב הברית ההיסטורית בין ארה"ב לישראל. הקשר הבלתי ניתן לערעור בין ישראל לארה"ב מבוסס על הערכים המשותפים שלנו."

עוד הוסיף הנשיא הרצוג: "אני מתכוון לדון מחר עם הנשיא ביידן על האתגרים וההזדמנויות המשותפים למדינותינו. אין ספק שאיראן היא אתגר עצום, ואנו מעריכים מאוד את תמיכתה של ארצות הברית. מול אלה שיסכנו את ביטחוננו ויערערו את היציבות בעולם, עלינו לעמוד איתנים, יד ביד. אנו מעריכים מאוד את מחויבותם ארוכת השנים של היו"ר פלוסי ומנהיגי שתי המפלגות ושתי המפלגות, לכך שארצות הברית תמיד תעמוד לצד מדינת ישראל, בכל מצב וכנגד כל איום."

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

"ארצות הברית היא בעלת הברית הגדולה והחשובה ביותר שלנו. התמיכה בישראל כאן מעולם לא הייתה עניין מפלגתי. עבורנו, תמיכה דו-מפלגתית בישראל היא הכרח אסטרטגי. ביקורי כאן בתקופה רגישה פוליטית זו, הן בישראל והן בארצות הברית, נועד להראות שהברית שלנו היא מעל לכל פוליטיקה, ממשלות וחילוקי דעות פוליטיים. זה היה כך תמיד. אני כאן על מנת להדגיש שהידידות הקרובה והעמוקה בינינו תימשך, לא משנה מה יהיו תוצאות הבחירות בישראל או בארה"ב. הקשר בינינו חזק וללא סייגים. תודה לך. אני מביא עימי שלום וברכות מירושלים." הוסיף.

יו״ר בית הנבחרים ננסי פלוסי הוסיפה: ״זהו כבוד אישי ומקצועי עבורי לארח את הנשיא הרצוג. אדוני הנשיא, ביקורך מתקיים בתקופה חשובה בה יחתם הסכם היסטורי על הגבול הימי בין ישראל ללבנון, הסכם שלנשיא ביידן היה תפקיד חשוב בתיווכו. בחודשים הקרובים אנו נציין 75 שנים להיווסדה של מדינת ישראל. מאז ועד היום הקשר החזק בינינו מבוסס על ערכים משותפים, אינטרסים ביטחוניים, יציבות אזורית, ושגשוג של שתי המדינות."

ננסי פלוסי - יצחק הרצוג
צילום: קובי גדעון
ננסי פלוסי - יצחק הרצוג
צילום: קובי גדעון
ננסי פלוסי - יצחק הרצוג
צילום: קובי גדעון
ננסי פלוסי - יצחק הרצוג
צילום: קובי גדעון

Back to top button