מבזקיםמשפטי/פלילי

מור ג'אנאשווילי לשופטים: "בלינץ' האכזרי שבוצע בי לא היה שום אנושיות או מוסריות"

בבית המשפט המחוזי בחיפה התקיים היום (רביעי) דיון טיעונים לעונש, למחבל אדהם בשיר, שהיה שותף ללינץ' המזעזע במור ג'אנאשווילי בעכו במהלך מבצע 'שומר החומות', בו נפגע מור באורח קשה. מור הגיע לדיון מלווה בעו"ד חיים בלייכר מארגון חוננו.

מור אמר בפתח הדיון: "היה לי מאוד קשה להגיע לפה היום. בלינץ' האכזרי שבוצע בי לא היה שום אנושיות או מוסריות. ביקשתי היום מבית המשפט לקבל מעט יחס אנושי ומוסרי. אני שמח לראות שהפרקליטות דורשת עונש גבוה של 10 עד 13 שנות מאסר. הסנגור של המחבל טען בדיון שהמחבל בסך הכול לקח אלה לעבודה, איזה אדם נורמטיבי הולך עם אלה לעבודה?. מבקש מבית המשפט להשית על המחבל ענישה מחמירה".

עו"ד חיים בלייכר מארגון חוננו המייצג את מור, אמר לאחר הדיון: "מור עמד בגבורה למול המחבל למרות המעמד הקשה. אני מברך על דרישת הפרקליטות להשית ענישה מחמירה של 10 עד 13 שנות מאסר על המחבל. אנו מצפים כי גם שאר השותפים בלינץ' האכזרי יענשו במלוא חומרת הדין. אנו מבקשים כי בקשת הפרקליטות תענה ע"י בית המשפט, זו הדרך היחידה להבטיח את הפחתת ניסיונות הרצח של יהודים בשל היותם יהודים" אמר בלייכר.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן
בית משפט - בדלתיים סגורות
אילוסטרציה. צילום: חדשות מבזק לייב

בשיר הורשע במעשה טרור של חבלה בכוונה מחמירה כאשר יידה אבן לעבר רכבו של מור ופגע בחלקו האחורי של הרכב ושבר באמצעות האלה בה הצטייד את חלון רכבו של מור וזאת מתוך כוונה לגרום למתלונן חבלה חמורה, נכות או מום, הכל מתוך מניע לאומני – אידיאולוגי.

נזכיר כי במהלך מבצע שומר החומות, הותקף מור ג'אנאשווילי על ידי עשרות פורעים ערבים בעכו, בעת שנסע ברכבו בדרכו לבקר את אמו. הפורעים שברו את חלונות מכוניתו של מור, היכו בה באלות ומקלות ובעטו בו. בשארית כוחותיו הצליח מור להימלט מהפורעים תוך שהוא פצוע קשה. מאז הלינץ' מנהל מור מאבק משפטי עיקש בדרישה להביא את כל משתתפי הלינץ' לדין.

צילום: חוננו
צילום: חוננו

Back to top button