מבזקיםפוליטי / מדיני

רה"מ לפיד: "ההסכם עם לבנון מחזק ומבצר את בטחון ישראל"

ראש הממשלה יאיר לפיד פתח היום (חמישי) את ישיבת הממשלה המיוחדת לאישור הסכם הגבול הימי בין ישראל ללבנון.

לפיד אמר: "זהו הסכם שמחזק ומבצר את בטחון ישראל ואת חופש הפעולה שלנו מול חיזבאללה והאיומים מצפון. יש קונצנזוס נדיר בכל מערכות הבטחון על החיוניות של ההסכם. שר הבטחון בני גנץ, צה"ל, מוסד, שב"כ והמל"ל, כולם כאחד חתומים על המהלך ועל תרומתו לביטחון ישראל ולצרכים המבצעיים שלנו".

הוא הוסיף: " זהו הישג מדיני, לא כל יום מדינת אויב מכירה במדינת ישראל, בהסכם כתוב, למול כל הקהיליה הבינלאומית. לא כל יום ארצות הברית וצרפת מתייצבות מאחורינו ומעניקות ערבויות ביטחוניות וכלכליות להסכם".

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

עוד אמר ראש הממשלה: "זהו הישג כלכלי. אתמול החלה ההפקה ממאגר כריש. ישראל תקבל 17% מהרווחים של מאגר כאנה-צידון, המאגר הלבנוני, מה שיכניס למשק המדינה כסף שישמש לרווחה ובריאות, חינוך ובטחון".

סגן ראש הממשלה ושר המשפטים גדעון סער אמר בכניסה לישיבת הממשלה: "ההסכם על הגבול הימי עם לבנון הוא הסכם נכון. הוא עדיף לאין שיעור על החלופה של העדר הסכם, מבחינה מדינית, ביטחונית, כלכלית. הממשלה היום תעשה את הדבר הנכון כאשר היא תאשר אותו".

הוא הוסיף בנוגע להסדר עם הסתדרות המורים: "הממשלה תעשה גם את הדבר הנכון כשתאשר את ההחלטה בדבר הקיצוץ שנועד לתקצב את ההסכם שאליו הגענו עם הסתדרות המורים. אני חושב ששרת החינוך כאשר נלחמה על ההסכם הזה עשתה דבר גדול מאוד לטובת העתיד של מערכת החינוך בישראל, וחשוב שהיום אנו משלימים את המלאכה בהחלטה הזו".

ראש הממשלה יאיר לפיד - ישיבת ממשלה
צילום: עמוס בן גרשום, לע"מ

Back to top button