מבזקיםמשפטי/פלילי

פצוע הלינץ' מעכו: "בתי המשפט היום גזרו על אזרחי ישראל לחיות בפחד וחשש"

שופט בימ"ש העליון, דוד מינץ, הורה היום (חמישי) על שחרורו ממעצר, של המחבל ראני פיראן, אשר מואשם בהשתתפות בשורת אירועים והתפרעויות בעיר עכו במהלך מבצע שומר החומות, כשאחד מהבולטים בהם הוא השתתפות בלינץ' הקשה במור ג'אנשווילי ובהצתת מסעדת אורי בורי בעיר.

השופט מינץ דחה את ערר הפרקליטות, אשר דרשה להותיר את פיראן במעצר עד תום ההליכים והורה על שחרורו של המחבל למעצר בית, באיזוק אלקטרוני. לדיון אשר התקיים היום, הגיעו מור בלווי בני משפחתו ועו"ד חיים בלייכר מארגון 'חוננו', המייצג את מור.

עו"ד חיים בלייכר מארגון חוננו "בלא כל נימוק מניח את הדעת משוחררים ממעצר מחבלים מסוכנים ביותר. השופט מינץ קובע שיש ממש בערר אך לא עושה את המוטל עליו – לעצור את המחבל. מחבל שהצית מסעדה על יושביה, תקף שוטרים באבנים וזיקוקים ובסוף השתתף בלינץ אכזרי במור, יום אחר יום, זה מחבל מסוכן ורצחני."

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

"איך השופטים לקחים על עצמם את הקרדיט לשחרר את הטרוריסטים האלו לרחובות? איזוק אלקטרוני אינו יכול למנוע מהמחבל לשוב על מעשיו", הוסיף עו"ד בלייכר.

מור ג'אנשווילי מסר לאחר ההחלטה "איבדתי את האמון במערכת המשפט בתי המשפט היום גזרו על אזרחי ישראל לחיות בפחד וחשש, אני נמצא בחרדות ופחד שחלק המחבלים שלקחו חלק בלינץ שלי עדיין לא נתפסו ובית המשפט בעצמו מחליט לשחרר מחבלים מסוכנים בלי הסברים בלי דין ודיין השופט כותב בהחלטתו "לא אכחד יש בממש הערר העוררת כנגד המשיב עומדת חזקת המסוכנות" אז אחרי שורות אלו איך משחררים את המחבל? השופטים לא רואים את המציאות ולא מבינים שאירועי שומר החומות התבצע בידי מחבלים ולא עבריינים, אותו מחבל ביצע 4 פיגועים בעכו בשני לילות. אני מרגיש מופקר השופטים בהחלטותיהם הולכים נגד המדינה ונתנו אור ירוק לפרעות הבאות."

נזכיר כי כתב האישום מייחס לפיראן שלל עבירות בין היתר מעשה טרור של חבלה בכוונה מחמירה, מעשה טרור של חבלה חמורה בנסיבות מחמירות, הצתה, הפרעה לשוטר בנסיבות מחמירות, התפרעות ועוד. וזאת בשל השתתפותו במספר אירועים במהלך מבצע שומר החומות בעיר עכו, אשר כללו יידויי אבנים, ירי זיקוקים, הצתות, ופגיעות קשות בלינץ' הקשה במור ג'אנשווילי.

אילוסטרציה. צילום: דובר צה"ל

Back to top button