מבזקיםפוליטי / מדיני

"אנחנו נהפוך לספקית עיקרית של גז טבעי לאירופה בתקופה שבה העולם זקוק לזה כל כך"

ראש הממשלה, יאיר לפיד, נפגש הערב (חמישי) עם המתווך האמריקאי עמוס הוכשטיין, בקריה בתל-אביב. זאת, בהמשך לאישור ההסכם הימי בין ישראל ללבנון בישיבת הממשלה המיוחדת הבוקר, ולחתימת ראש הממשלה יאיר לפיד על ההסכם בנוכחות צוות המשא ומתן הישראלי.

ראש הממשלה לפיד אמר בפתח הפגישה: "עמוס, אני רוצה להודות לך ולצוות שלך על כל העבודה, הלא פחות מנהדרת, בביצוע העסקה בינינו לבין לבנון. העסקה הזו לא הייתה מתאפשרת בלעדיך ובלי התמיכה של הנשיא ביידן, שהיה שם בשבילנו לאורך כל הדרך. אנחנו מעריכים מאוד את מחויבותו של הנשיא ביידן לישראל, כפי שאנחנו מעריכים את מחויבותך לכל התהליך. זהו הסכם היסטורי שמחזק את ביטחון ישראל, את כלכלת ישראל, ויביא יציבות לאזור – וזו הייתה המטרה העליונה לכל הדבר הזה.

"ישראל התחילה להפיק גז משדה "כריש", ואנחנו נהפוך לספקית עיקרית של גז טבעי לאירופה בתקופה שבה העולם זקוק לזה כל כך. אנחנו מודים ושמחים על כך, והממשלה כולה שולחת את ברכותיה ותודתה. כידוע לך, אנחנו הצבענו על כך הבוקר, ואנחנו מעריכים את מחויבותך. אתה עבדת ממש קשה על זה במשך חודשים ארוכים עם הצוות המסור שלך, אז שוב תודה על כל העבודה הנהדרת". הוסיף לפיד.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

בפגישה השתתפו גם שרת האנרגיה קארין אלהרר, היועץ לביטחון לאומי וראש המל"ל ד"ר איל חולתא, מנכ"ל משרד החוץ אלון אושפיז וגורמים נוספים.

יאיר לפיד - עמוס הוכשטיין
צילום: עמוס בן גרשום, לע"מ
יאיר לפיד - עמוס הוכשטיין
צילום: עמוס בן גרשום, לע"מ

Back to top button