חדשות הארץמבזקים

"מדי שישי מגיעים פעילי שמאל קיצוני, אנרכיסטיים, לבצע פרובוקציות"

ראש המועצה האזורית הר חברון, יוחאי דמרי, הגיב לפני זמן קצר (שישי) לאירוע החמור במצפה אביגיל, בו חייל צה"ל שאינו בתפקיד, יידה אבנים יחד עם פלסטינים לעבר כוח צה"ל שהיה במקום: "מדי שישי מגיעים פעילי שמאל קיצוני, אנרכיסטיים, לבצע פרובוקציות, להתעמת עם חיילי צה"ל היקרים, ולהפר את שגרת חייהם של המתיישבים. אנו מתריעים כבר תקופה ארוכה בפני שר הביטחון וקוראים לו להתערב, ולהרחיק את האנרכיסטיים מידית מיו"ש כולה והר חברון בפרט, ויפה שעה אחת קודם. האירוע היום מלמד מי בדיוק פה האלים".

השר לביטחון הפנים, עמר בר-לב, אמר על תקיפת הלוחמים: "גם באירוע הזה אין לנו כל כוונה לעבור לסדר היום ולאפשר שפורעים אזרחי ישראל, ולא משנה הצד פוליטי של המפה שהם משייכים את עצמם אליו, ירימו ידם על לוחמי צה"ל, וימשיכו להסתובב חופשיים. אנו נחושים להיאבק בהם, והמשטרה תמצה את הדין עם כל פורע יהודי או לא יהודי שהוא חלק ממעשי הטרור האלו".

מדברי הרמטכ״ל, רב-אלוף אביב כוכבי על האירוע: ״מדובר באירוע חמור ביותר. זו התנהגות עבריינית מבישה ומחפירה, הדורשת מיצוי דין מהיר ומחמיר. חיילי צה״ל פועלים בנחישות נגד הטרור כדי להגן על אזרחי מדינת ישראל ולא יתכן שאותם אזרחים יתקפו אותם באלימות״.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

שר הבטחון, בני גנץ, כתב בחשבון הטוויטר שלו: "אני מגנה באופן נחרץ את יידוי האבנים לעבר כוח צה״ל ע״י אזרחים ישראלים שבאו למקום ביחד עם תושבים פלסטינים. מדובר באירוע חמור, שיטופל באופן המעמיק ביותר. לא נאפשר לאף אחד לפגוע בחיילי צה״ל שמבצעים את משימתם למען ביטחון ישראל."

אילוסטרציה. צילום: דוברות המשטרה
ראש המועצה האזורית הר חברון, יוחאי דמרי. צילום: דוברות הר חברון

Back to top button