חדשות חוץמבזקים

בעלה של יו"ר בית הנבחרים האמריקאי הותקף בביתו עם פטיש

פול פלוסי, בעלה של יו"ר בית הנבחרים האמריקאי ננסי פלוסי, הותקף והוכה קשות בפטיש על ידי תוקף שפרץ אמש (שישי) לביתם של בני הזוג בסן פרנסיסקו.

המתקפה על פול פלוסי בן ה-82 מתרחשת בעת אקלים פוליטי מתוח במדינה, רק 11 ימים לפני בחירות אמצע הקדנציה החשובות.

הדוברת פלוסי, שהייתה בוושינגטון בזמן התקיפה בקליפורניה, הגיעה לסן פרנסיסקו בסוף יום שישי ופנתה היישר לבית החולים שם טופל בעלה.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

דיוויד דפאפ בן הארבעים ושתיים נעצר בחשד לניסיון רצח, התעללות בקשיש ופריצה. פול פלוסי עבר ניתוח לתיקון שבר בגולגולת ופציעות חמורות בזרועו הימנית ובידיים, כך נמסר מלשכת הדובר. הרופאים שלו מצפים להחלמה מלאה.

הנשיא ג'ו ביידן התקשר במהירות ליו"ר פלוסי בתמיכה ומאוחר יותר מסר גינוי מלא למתקפה ה"נתעבת" שלדבריו אין מקום באמריקה.

ננסי פלוסי מזוהה מאוד עם המפלגה הדמוקרטית ו-"זוכה" לשנאה רבה מן המחנה הרפובליקני, אשר באה לידי ביטוי בעבר גם באירועי ה-6 בינואר 2021 כאשר המון זועם הסתער על הקפיטול במחאה על תוצאות הבחירות לאחר שדונלד טראמפ טען שהדמוקרטים "גנבו" את הבחירות. מספר אנשים פרצו ללשכתה ונמסרו עדויות שאף נמרחה שם צואה.

ביידן נאם אמש בעצרת דמוקרטית בפנסילבניה ואמר כי: "יש יותר מדי אלימות, אלימות פוליטית. יותר מדי שנאה".

אך גם המנהיג הרפובליקני בסנאט, מיץ' מקונל, צייץ בטוויטר כי הוא "נבהל ונגעל" מהתקיפה, יחד עם מנהיגים רפובליקנים נוספים שגינו את האלימות.

במשטרה אישרו שהפורץ הצליח להיכנס דרך הדלת האחורית של הבית. החוקרים מאמינים שהפורץ פרץ דרך דלתות זכוכית, לפי שני אנשים המכירים את המצב. הפורץ התעמת עם בעלה של דוברת יו"ר בית הנבחרים וצעק "איפה ננסי?"

פול פלוסי התקשר בעצמו למשטרה לאחר שאמר לפולש שעליו להשתמש בשירותים.

בפנים, המשטרה גילתה את החשוד, דפאפ ופול פלוסי נאבקים על פטיש. דפאפ משך את הפטיש מפלוסי והחל להכות אותו בו, והכה לפחות מכה אחת, לפני שנתקף על ידי השוטרים ונעצר. גם ה-FBI ומשטרת הקפיטול הם חלק מהחקירה המשותפת.

גם הנשיא יצחק הרצוג, שזה סיים ביקור מדיני בארה"ב, התייחס הערב (מוצ"ש) לתקיפתו של פול פלוסי: "מזועזע מהמתקפה האכזרית על פול פלוסי. אני חש הקלה לדעת שידידתי, ננסי פלוסי, שקיבלה את פני במאור פנים השבוע, בריאה ושלמה. התקפות על נבחרי ציבור ובני משפחותיהם הן התקפות על הדמוקרטיה עצמה. בשם עם ישראל, אני מתפלל לרפואתו השלמה של פול".

ננסי פלוסי - יצחק הרצוג
הנשיא הרצוג עם יו"ר בית הנבחרים ננסי פלוסי. ארכיון. צילום: קובי גדעון

Back to top button