מבזקיםפוליטי / מדיני

מרב מיכאלי: "כל מי שמכחיש שרצח רבין היה פוליטי – שותפים למסיתים של כיכר ציון

הערב (מוצ"ש) נערכה עצרת הזיכרון לזכרו של ראש הממשלה יצחק רבין בכיכר ציון בירושלים לאחר שהוקדמה מן התאריך המקובל בארבעה בנובמבר במהלך מעורר מחלוקת של מפלגת העבודה.

יו"ר מפלגת העבודה, השרה מרב מיכאלי, נאמה בעצרת ואמרה: "שלושה ימים לפני הרצח, חודש אחרי ההפגנה המחרידה בכיכר הזאת, ראש הממשלה יצחק רבין, רמטכ"ל הניצחון של מלחמת ששת הימים, משחרר ירושלים, שר בטחון פעמיים, ראש ממשלה שנתן את ההוראה למבצע אנטבה – והאומץ האמיתי במבצע אנטבה הוא ההחלטה של רבין לעשות אותו. מנהיג ישראלי גדול ואמיץ שהוביל את ישראל להישגים אדירים ולשלום – נקרא כאן בפי המון מוסת – בוגד. כאן צעקו מוות לרבין. בדם ואש את רבין נגרש".

היא המשיכה: "כאן, ככה סיפרה לי הבוקר רינה מצליח, שאז סיקרה את האירוע, כאן חילק איתמר בן גביר את הכרזה של רבין במדי אס אס. אותו איתמר בן גביר שמתחפש עכשיו לדובון אכפת לי ומנסה גם הוא להסתיר ולשכתב את ההיסטוריה".

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

מיכאלי הוסיפה: "על המרפסת הזאת, מעל הקריאות האלה, עמד יו"ר הליכוד שארגן את ההפגנה. חברים אחרים בליכוד של אז, שהתנגדו גם הם להסכמי אוסלו – בני בגין, דוד לוי ודן מרידור – עזבו את המרפסת. לא היו מוכנים להיות חלק מההסתה הנוראה ההיא. אבל לא יו"ר הליכוד. הוא עמד עליה מחויך ומדושן עונג, מרוצה מההצלחה הגדולה שלו".

השרה המשיכה: "מהכיכר הזאת יצאה הגזירה. מכאן יצאה הקללה. כאן נקרע הקרע הנורא בתוכנו. כאן נפל הדבר שיהודי רוצח יהודי. אותו דבר שאנחנו רואות כשמתנחלים יהודים דופקים מכות קשות לחיילי צה"ל ולאשה בת 70. מהכיכר הזאת יצאה הגזירה. באנו לכאן, לכיכר הזאת, הערב כדי לבטל את הגזירה ואת הקללה שאנחנו חיות וחיים אתה כל כך הרבה שנים מאז".

מיכאלי הכריזה: "באנו כדי להגיד בפה מלא – אלימות היא כרסום יסוד הדמוקרטיה הישראלית. יש לגנות אותה, להוקיע אותה, לבודד אותה. זו לא דרכה של מדינת ישראל".

היא המשיכה ואמרה: "כמעט 30 שנה מאז תחילת האלימות הזאת, נולדו וגדלו פה דורות שלא הכירו את דרכו של רבין, שבניגוד אלינו לא ראו את השלום, לא הרגישו את רוח התקווה. דורות שחושבים שתמיד הייתה לנו הנהגה מושחתת ורודפת כסף, כוח וכבוד, ושככה זה. דורות שחושבים שלשלוף אקדח ברחוב ולאיים איתו, זאת הצגה לגיטימית ושזה יפתור משהו. דורות שניזונים משקרים וסילופים, מעיוותים ומפייק – שנועדו להסתיר את האמת".

היא הצהירה: "כל מי שמכחיש שהרצח של יצחק רבין היה פוליטי ושההסתה נגדו הייתה מאורגנת ומתוכננת נגדו – שותפים למסיתים שעמדו כאן בכיכר ציון בניסיונות שלהם לשכתב את ההיסטוריה. שותפים לאחריות לכך שחלקים גדולים בנוער ובקרב חיילות וחיילי צה"ל לא מכירים את האמת, אלא רק את השקר שסיפקו להם על למה ואיך נירצח ראש ממשלה בישראל".

היא התייחסה למחלוקת שנוצרה בהקדמת העצרת: "שואלים אותי למה אנחנו עורכות את העצרת לזכר יצחק רבין במוצ"ש שלפני הבחירות. באנו לכאן, לכיכר הזאת, הערב, לפני הבחירות, כדי שנזכור כולנו מול מה ומי אנחנו עומדים ועומדות. שנזכור מה מוטל על הכף".

היא המשיכה: "באנו לכאן כדי שבבחירות האלה אנחנו נתחיל עידן חדש, עידן שבו נלחם על האמת שלנו בכל הכוח, ללא פחד וננצח את הרע, את האלימות, את השנאה וההסתה. רבים נכנעו, התעייפו והתייאשו. יש כאלה שזה קרה להם מול האלימות, הגזענות והשקרים שמנסים לטשטש, למרוח ולברוח מלהגיד דברים ברורים, לנקוט עמדה ולעמוד מאחוריה. אבל אנחנו לא ניכנע לעולם ולא נתעייף לעולם. אני לא איכנע לעולם. אנחנו נמשיך להילחם על האמת שלנו. זה בידיים שלנו. עתידה של מדינת ישראל תלוי בכך שנחזור לדרך יצחק רבין, ואנחנו אומרות ואומרים לכם שדרכו של רבין תנצח. אנחנו נילחם וננצח".

גם ממלאת מקום ראש הממשלה ושרת החוץ לשעבר, ציפי לבני, נאמה בעצרת הזיכרון לרבין.

היא אמרה: "הערב אנחנו מתכנסים בירושלים כדי לוודא שכך, באחריות ימשיכו להתקבל ההחלטות ומי שישב בכנסת ובקבינט ישמור על המדינה היהודית שלנו כמדינת העם היהודי ולא מדינת הלכה ובבית המשפט העליון ישבו שופטים עצמאיים שידעו לומר בעת הצורך עד כאן גם לאלה שחושבים שמותר להם לעשות הכול ולהרוס את הדמוקרטיה על הדרך. כי כמו שאמר ז'בוטינסקי המילים 'כאן מותר' הן הרעל הארסי ביותר שעלול להרעיל מוסרו של אדם. והרעל הזה כבר יוצא מפיהם של פוליטיקאים ושוטף את הרשתות החברתיות ולפני שנים היה מי שחשב שכאן מותר גם לרצוח ראש ממשלה בגלל שרצה לעשות שלום לעם ישראל".

היא סיפרה: "הייתי בעצרת רבין ביום השנה העשירי לרצח, כשרת משפטים מטעם הליכוד ואמרתי 'לא הצבעתי עבורו אבל הוא היה ראש הממשלה שלי'".

היא הוסיפה: "יש לקח אחד מרצח רבין שחצה את כל המחנות: מציאות משנים רק בקלפי וזה בדיוק מה שנעשה עכשיו. אל תגידו פתק אחד לא משנה מציאות, יש הרבה מאיתנו וזה הפתק שיאפשר לנו להסתכל בראי ועל הילדים שלנו בלב שלם. אז מעכשיו ועד סגירת הקלפיות נאמר נצעק לאזרחי ישראל שתי מילים. בואו להצביע".

לבני המשיכה: "אם אתם מאמינים שמדינת ישראל היא מדינת העם היהודי בה אנחנו ממשים את זכותנו הלאומית, מכבדים את המסורת אבל לא רוצים מדינת הלכה – בואו להצביע. אם אתם מאמינים שבמדינת העם היהודי צריך להיות שוויון לאזרחים בלי הבדלי דת גזע ומין – בואו להצביע. אם אתם מאמינים שישראל היא מדינת חוק עם שומרי סף ובתי משפט עצמאיים ואין אדם מעל החוק גם לא פוליטיקאים -בואו להצביע. אם אתם מאמינים בצורך להילחם בטרור אבל מקווים שממשלת ישראל תפעל גם כדי למצוא הדרך לחיות בשלום – בואו להצביע. אם אתם מתביישים כשאתם רואים את האלימות של נוער הגבעות ומקבלים בוקס בבטן כשהאלימות מופנית נגד חיילי צה"ל – צאו להצביע. אם אתם לא רוצים שישראל תהפוך למדינה מעורבת ישראלית-פלסטינית ואלימות בתוכנו – בואו להצביע. אם אתם רוצים שמגילת העצמאות תישאר הבסיס עליו נבנתה ישראל, המכנה המשותף שחוצה מחנות ומחבר שבטים ומחייב נבחרים – בואו להצביע. אנחנו כאן כי איכפת לנו ממדינת ישראל ויש לנו עוד שלושה ימים בדיוק להפוך את הדאגה לתקווה ולניצחון- אז בואו להצביע".

גם אלוף במיל' עמוס ידלין נאם בעצרת לזכר רצח רבין: עבורי דרך רבין היא גם האומץ ליזום, ההכרח לשרטט חזון ברור לעתידה של מדינת ישראל. החזון הזה חייב להביט קודם כל פנימה אל אינסוף המתחים והשסעים שחותכים בבשרה של החברה הישראלית ומחלישים אותה והחזון הזה יצטרך לכלול גם מענה לסכסוך הישראלי-פלסטיני".

הוא הוסיף: "מי שמביט במציאות בעיניים פקוחות יודע שאת הסכסכוך הזה לא ניתן להעלים, לא ניתן להדחיק וגם לא סתם לנהל. את הסכסוך הזה צריך להביא לסיומו. לא רק למען עם שכן שזכאי גם הוא לחירות ותקווה אלא בעיקר למען הגשמתו הנכונה והבטוחה של הרעיון הציוני. רבין כמנהיג הכיר בכך היטב".

עצרת הזיכרון לרבין - ציפי לבני נואמת
צילום: רענן כהן
עצרת הזיכרון לרבין - מרב מיכאלי נואמת
צילום: רענן כהן

Back to top button