מבזקיםמשפטי/פלילי

אישום: הטמין בבניינים בגוש דן מטעני נפץ במטרה לסחוט חברות יזמיות

פרקליטות מחוז תל אביב הגישה היום (ראשון) לבית המשפט המחוזי בעיר, כתב אישום נגד דוד מדבדב (40) מרמת גן, לאחר שבמטרה לסחוט חברות יזמיות הטמין בבניינים שונים בגוש דן מטענים המכילים חומר נפץ.

על פי כתב האישום שהגיש עו"ד יונתן טל, עולה כי במספר הזדמנויות הטמין מדבדב מטעני חומרי נפץ בבניינים שונים בגוש גן, וכן במחסום בטון, פוצץ את חומרי הנפץ תוך גרימת נזק, ועשה שימוש בפיצוץ על מנת לסחוט באיומים חברות יזמיות שונות שבנו את הבניינים. באחד מהמקרים פנה מדבדב לחברה יזמית, הציג עצמו כד"ר סטריינג', ואיים עליה כי במידה ולא תעביר לו 2.5 מיליון ₪ הוא יפוצץ בניין בו עסקה החברה בפרויקט תמ"א 38. במסגרת האיום צירף מדבדב סרטון בו פיצוץ שביצע במחסומי בטון באזור גני יהושע. משלא שולם למדבדב הסכום שביקש, הוא הטמין בבניין המדובר מטען חבלה וגרם לריסוק חלק מעמוד הבטון בבניין, תוך עיוות הברזלים בעמוד. בסמוך שלח מכתב סחיטה נוסף, ואיים כי ככל שלא יופקד הכסף יפעיל את אחד המטענים שהטמין וירסק את הבניין.

במקרה אחר הטמין ופוצץ מדבדב מטען ביסודות מגדל הנבנה בימים אלה בתל אביב וגרם נזקים בשווי של כ – 95,000 ש"ח. לאחר הפיצוץ שלח הנאשם מכתב איום, עליו היה חתום כד"ר מנהטן, לחברה הקבלנית הבונה את המגדל ודרש בין 1.3-1.6 מיליון ₪ (תלוי במועד התשלום) על מנת שלא יעשה נזק בלתי הפיך. במקביל פנה לחברה יזמית אחרת הבונה אף היא מגדל בתל אביב ואיים עליה שעל מנת שלא יפוצץ להם את יסודות המגדל, בזהה למה שעשה לחברה הקודמת, עליהם לשלם מס בסכום של כ 1.9 מיליון ₪. באירוע אחר צילם מדבדב באמצעות רחפן, פיצוץ של מטען שהטמין במגדל בבני ברק שבימים אלה מאוכלס על ידי חברה יזמית שונה וגרם לנזקים הנאמדים בסכום העולה על 100,000 ₪.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

בבקשת המעצר שהוגשה במקביל לכתב האישום ציין עו"ד יונתן טל כי: " המשיב החזיק בדירת מגוריו, שנמצאת בבניין מגורים רב קומות, חומר נפץ שבכוחו להרוג אדם וחומרים נפיצים המשמשים להכנת מטעני חבלה, אשר בכוחם לפגוע באדם, תוך סיכון דיירי הבניין. יתר על כן, המשיב, באופן עקבי ושיטתי הטמין מטעני חבלה שונים – מטענים שבכוחם להמית אדם, ופוצץ מטענים אלו, לצורך סחיטה בכח של גורמים שונים. התנהלות המשיב הובילה לחשש מצד הנסחטים. חשש שבא לידי ביטוי בהקצאת סכומי כסף ניכרים על מנת לאבטח את הבניינים."

לנאשם יוחסו עבירות של ניסיון להרוס נכס בחומר נפיץ (ריבוי עבירות); היזק לרכוש במזיד (ריבוי עבירות); סחיטה בכח (ריבוי עבירות); הובלת נשק (ריבוי עבירות); החזקת נשק ומעשה פזיזות ורשלנות בחומרים לקיחים.

כתב אישום מדבדב
אילוסטרציה. צילום: דוברות המשטרה

Back to top button