חדשות הארץמבזקים

פיגוע הדריסה: ״השוטר שנטרל את המחבל הפגין ערנות, נחישות וחתירה למגע"

מחבל הגיע היום (ראשון), בסמוך לשעה 14:20, כשהוא נוהג ברכב מסוג סיטרואן סמוך לנבי מוסא. מתחקור ראשוני עולה כי בשלב מסוים פתח המחבל בנסיעה מהירה לעבר קבוצת חיילים אשר עמדה על מדרכה סמוך לצומת ופגע במספר חיילים שעמדו במקום. משם המשיך המחבל בנסיעה לעבר צומת אלמוג ובהגיעו לצומת פתח בנסיעה מהירה לעבר תחנת האוטובוס כשהוא פוגע עם רכבו בעוצמה בתחנה ופוגע בחיילת נוספת שעמדה בתחנה.

שוטר סיור רס"מ יעקב בכר, שעבר במקום הבחין במתרחש ביצע פנית פרסה מהירה והגיע לזירה. השוטר חתר למגע יחד עם אזרח נוסף. השוטר והאזרח נטרלו את המחבל במהירות.

למקום הגיעו כוחות משטרה רבים בפיקודו של מפקד תחנת מעלה אדומים סגן ניצב יפתח אורי אשר סגרו את הזירה והחלו באיסוף ממצאים. בנוסף, לזירה הגיעו מפקד מחוז ש"י- ניצב עוזי לוי ומפקד מרחב יהודה- ניצב משנה יוסי גולן, אשר שיבחו את תפקוד השוטר והאזרח שנטרלו את המחבל.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

בדבריו ציין מפקד המחוז כי: ״השוטר שנטרל את המחבל הפגין ערנות, נחישות, חתירה למגע, אומץ לב ותושייה רבה. הירי המדויק ותפקודו המקצועי – הוביל לנטרול המחבל ומנע פגיעה בחפים מפשע שהיו בסביבתו.״

״מנעת היום פיגוע הרבה יותר גדול״, כך אמר הערב מפכ״ל המשטרה, רב ניצב יעקב שבתאי לשוטר רס״מ קובי בכר , מש״ק קהילתי בתחנת מעלה אדומים , שנטרל בצוהריים מחבל שביצע פיגוע דריסה באזור צומת אלמוג. המפכ״ל שיבח את רס״מ בכר על תושייתו ומהירות התגובה שלו: ״אין ספק קובי שמנעת היום פיגוע הרבה יותר גדול עם חתירה למגע , זיהוי האירוע וסגירת המעגל עם ניטרול המחבל. יישר כח על הפעולה המהירה שלך בשטח , זו התגובה שאנחנו מצפים מכל שוטר״.

רס״מ בכר סיפר למפכ״ל: ״תוך כדי נסיעה ראיתי רכב נכנס בעוצמה בתחנת אוטובוס. מיד הבנתי שיש פה אירוע. הסתובבתי מיד לאחור , ראיתי את המחבל מתעסק עם תיק , בודדתי זירה ויחד עם אזרח שהיה איתי ניטרלנו אותו״.

מפקד תחנת מעלה אדומים, סנ״צ יפתח אורי, סיפר למפכ״ל: ״סיימנו בדיוק אימון ויצאתי לדרך. תוך כדי נסיעה אני רואה חיילים יושבים על הכביש. הבנתי מיד שמשהו קרה כאן. הסתובבתי ואז כששמעתי ברשת הקשר שיש אירוע של ניטרול מחבל בקרבת מקום הבנתי מיד שזה אירוע מתגלגל וזה אותו המחבל שקובי ניטרל״.

המפכ״ל ביקש למסור החלמה לפצועי הפיגוע וציין כי ״שוטרי משטרת ישראל פרוסים ברחבי הארץ ופעם אחר פעם מסכלים פיגועים ומנטרלים מחבלים תוך כדי התרחשות הפיגוע. משטרת ישראל יחד עם יתר כוחות הבטחון עושים כל מאמץ כדי לעצור את כוונת גורמי הטרור לבצע עוד פיגועים כדוגמת שני הפיגועים האחרונים״.

צילום: דוברות המשטרה

Back to top button