מבזקיםמשפטי/פלילי

בצל הפשיעה בג'סר א-זרקא, השר בר לב: "נדרשת התערבות של המדינה"

השר לביטחון הפנים עומר בר-לב הגיע הערב (ראשון) לביקור בתחנת המשטרה בג'סר א-זרקא, שם קיים הערכת מצב בעקבות אירועי הירי האחרונים ביישוב.

בהערכת המצב השתתפו גם מנכ"ל המשרד לביטחון הפנים תומר לוטן, מפכ"ל המשטרה רב-ניצב קובי שבתאי, מפקד מחוז חוף ניצב יורם סופר, סגן מפקד מחוז חוף תת-ניצב דודו בואני, מפקד מרחב מנשה ניצב משנה שלומי בן שושן ופיקוד התחנה. במהלך הערכת המצב קיבל השר בר-לב סקירה על אירועי הפשיעה האחרונים בג'סר א-זרקא, ועודכן בנוגע לפעולות המשטרה נגד מחוללי הפשיעה ביישוב, ובפרט בכל הקשור לאירועי הירי האחרונים, שחלקם גם גבו חיי אדם.

השר בר-לב פתח את דבריו ואמר:
"משטרת ישראל עורכת בתקופה האחרונה מבצעים משמעותיים כדי להניח את היד על מחוללי הפשיעה כאן בג'סר א-זרקא. היא מפעילה כוחות גדולים ואמצעים שונים לשם כך, ואף קוצרת הצלחות בלא מעט מקרים. גם בכל הקשור לאירועי הירי האחרונים נעשית עבודת חקירה מורכבת, שבחלק מהמקרים הצליחה להוביל למעצר של חשודים בהם".

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

בהמשך לכך הוסיף: "האתגר ביישוב הוא מורכב מאוד, והשוטרים שפועלים כאן עושים מעל ומעבר, במקצועיות ובמסירות גדולות, לעיתים תוך סיכון חייהם כפי שקרה רק בסוף השבוע, כאשר נקלעו לחילופי אש עם עבריינים. חשוב לי לומר שוב, שאני מעניק גיבוי מלא לשוטרים שהיו מעורבים באירוע, כמו גם באירועי ירי אחרים לעברם של שוטרים. הם סיכנו את חייהם, חתרו למגע וניטרלו את העבריינים. הם עשו בדיוק מה שמצופה מהם, והם ראויים לכל שבח על נחישותם".

בהתייחסו לאירועי הפשיעה האחרונים בכפר: "משטרת ישראל משקיעה ביישוב משאבים רבים במאבק בפשיעה. תחנת המשטרה שהוקמה כאן באוגוסט 2021 בעקבות החלטה שקיבלתי, כשלב ראשון לפני הקמת תחנת משטרה חדשה ומתקדמת, הובילה להורדה של 50 אחוז באירועי הירי היישוב, ולנוכחות הקבועה של השוטרים השטח יש משמעות גדולה מאוד. למרבה הצער, בשבועות התרחשו מספר אירועי ירי קשים ביישוב, ואנו נחושים להמשיך להיאבק במחוללי הפשיעה כאן במלוא העוצמה".

השר בר לב סיכם את דבריו והביע מסר: "המשטרה בלבד היא לא הפיתרון למצב בג'סר א-זרקא. היישוב הוזנח במשך שנים, ולכן נדרשת התערבות של המדינה בהשקעה בתשתיות, תעסוקה, מקומות מגורים, חינוך ורווחה שנמצאים במצב קשה – לצד פעולה של מנהיגים ביישוב כדי להוביל אותו למקום טוב יותר".

השר עומר בר לב , ג'סר א-זרקא
צילום: דוברות המשטרה

Back to top button