בריאותמבזקים

בכרמל נלחמים בסרטן השד: "יכול להתגלות אצל כולן"

בדיקות שד לעובדות, מרוץ מיוחד להעלאת המודעות וגם הארת בניין בית החולים כרמל בוורוד, אלה הן רק חלק ממגוון פעילויות שעשו בכרמל במסגרת חודש המודעות לסרטן השד.

"חשוב לנו בכרמל להזכיר לכולן להיות אקטיביות לא רק בחודש המודעות לסרטן השד", אומרת ד"ר שרון קמה, מנהלת מערך האיכות והבטיחות, "אנחנו צריכות לדאוג לבריאות שלנו, לבצע בדיקות מומלצות, להתמיד בפעילות גופנית, לאכול נכון ולמצוא הנאה וסיפוק בחיינו. אני מאמינה שכצוותים במערכת הבריאות – מנהיגות ודוגמא אישית לקידום הבריאות שלנו, תורמת לנו ומהווה כח מניע ומשפיע על קהילת המטופלים שלנו, חשוב תמיד לזכור ששמירה על אורח חיים בריא נמשכת כל השנה".

השנה בחודש במודעות לסרטן השד מלבד הארת בית החולים בוורוד לאורך כל החודש להעלאת המודעות, נעשו בבית החולים גם בדיקות שד לעובדות כרמל בימים מרוכזים וכמו כן התקיים מרוץ במסגרת הפרויקט "גםאנירצה" בו הרצים תורמים קילומטרים להקפת כדור ארץ לשם העלאת המודעות לסרטן השד. המרוץ התקיים סביב בית החולים והשתתפו בו עשרות עובדים ועובדות כשחולצות ורודות חולקו במתנה לכל המשתתפים.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

סרטן השד הינו הסרטן השכיח ביותר בנשים, כאשר מדי שנה מאובחנות בישראל כמעט 5,000 נשים כחולות. מתוך כך, בית החולים כרמל מקבוצת כללית שם לעצמו להוביל בחזית המלחמה בסרטן השד באמצעות מגוון שירותים וטכנולוגיות רפואיות מתקדמות. אחת השיטות המתקדמות הינה "הקרנה תוך ניתוחית", בה מקרינים את האזור החולה כבר במהלך הניתוח להסרת הגידול הסרטני, ובכך מונעים מהחולה סבל מיותר של הקרנות לאחר מכן. בית חולים כרמל הוא אחד מהראשונים בארץ שמשתמשים ב"הקרנה תוך ניתוחית" ולו גם מאגר המידע הכי גדול בנושא. בנוסף לכך, בבית חולים כרמל נמצאות מערכות מתקדמות לביצוע ממוגרפיה ואולטרסאונד שדיים, נמצאים מומחי.ות פענוח בתחום ההדמיה, כירורגיות.ים שד מנוסות.ים בשילוב מנתחות.ים פלסטיים לשחזורים ועוד.

המחלקות הכירורגיות של כרמל עובדות בשיתוף פעולה מלא והדוק עם מרפאות השד בקהילה בלין ובזבולון, לצורך מתן מענה מלא לאורך תהליך האבחון והטיפול במטופלות.

ד"ר טטיאנה דורפמן, מנהלת היחידה המרחבית למחלות שד, כירורגית שד בכירה בכרמל ומנהלת מרפאת שד במרכז רפואי "לין" של הכללית במחוז חיפה וג"מ, אומרת: "בזכות שיתוף הפעולה ההדוק בין מרפאות השד לבית חולים כרמל יש תמיד למטופלת המשך רצף טיפולי. אם מטופלת של לין או זבולון צריכה ניתוח היא עוברת לניתוח בבית החולים כרמל ושם לרוב הניתוח מתבצע על ידי הרופאים שרואים אותה בקהילה או בתקשורת איתם וזה משהו חשוב מאוד".

ד"ר טטיאנה דורפמן. צילום: מיכל קליינברג

"כרופאת נשים אני פוגשת נשים רבות במהלך עבודתי, בגילאים שונים, מעדות שונות ועם רקע רפואי שונה; ולצערי ראיתי שסרטן שד יכול להתגלות אצל כולן", אומרת ד"ר מירית טולדנו הכהן, רופאת נשים במערך נשים ויולדות של ביה"ח, "עם זאת, היום קיימים בידנו אמצעים מצוינים לאיתור מוקדם של סרטן שד בבדיקות הדמיה כגון ממוגרפיה ואולטרסאונד שד וכן גם בדיקות לאיתור נטייה גנטית כגון סקר נשאות לגן הנקרא BRCA. בדיקות אלו פשוטות, לרוב אינן כואבות ועשויות להציל חיים! טיפול בשלבים מוקדמים של המחלה יכול להיות עם ריפוי מלא".

סייעה רבות בהפקת והצלחת חודש המודעות בכרמל, דקלה אופיר אחראית קידום בריאות בכרמל ומנהלת היחידה לתזונה של ביה"ח.

צילום: ירון חזן
צילום: ירון חזן
צילום: דוברות כרמל

Back to top button