מבזקיםפוליטי / מדיני

המפלגות בפניות אחרונות לבוחרים פוטנציאליים: "צאו להצביע"

שעות בודדות לקראת סגירת הקלפיות והמפלגות עושות כעת (שלישי) מאמצים אחרונים להניע בוחרים לקלפיות להצביע להם, דרך הרשתות החברתיות, מסרונים והופעות פיזיות.

שר הביטחון ויו"ר המחנה הממלכתי בני גנץ סייר החל משעות הבוקר בכפר אחים, רעננה, פתח תקווה, ראש העין, דיזינגוף סנטר בתל אביב והגיע לחמ"ל ההמרצה של המחנה הממלכתי באיירפורט סיטי.

הוא ממריץ את המצביעים תחת הסלוגן: "עוד שני מנדטים למחנה הממלכתי ותם עידן נתניהו".

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

מיש עתיד נמסר: "כל הנתונים שלנו מראים שברגעים אלו הבחירות צמודות מאוד, הבחירות הללו יוכרעו על קולות בודדים. כל מי שמעוניין שדרך השינוי תמשיך ושהממשלה תמשיך לעבוד למען האזרחים חייב לצאת מהבית עכשיו ולהצביע. כל מי שנשאר על הספה משמעו כאילו הצביע למחנה היריב. צאו להצביע ותכריעו".

המסר שהבחירות צמודות מהדהד גם במחנה השני. יו"ר האופוזיציה והליכוד בנימין נתניהו מסר: "אנחנו ברגעים האחרונים! זו קריאת חירום לצאת לשים 'מחל' בקלפי כדי שנקום לממשלה ימנית חזקה ויציבה ל-4 שנים טובות".

מחד"ש-תע"ל נמסר: "העלייה הקלה בהצבעה הערבית מתגמדת מול עלייה הרבה יותר גדולה בקרב הציבור היהודי. המגמה היא של עליית כוחן של המפלגות היהודיות מול הערביות, ואם המגמה תימשך חד"ש-תע"ל בסכנה ממשית לא לעבור את אחוז החסימה".

במקביל מרע"מ נמסר כי קמפיין הגוועאלד של חד"ש-תע"ל ובל"ד מותיר את רע"מ מתחת לאחוז החסימה.

יו"ר מפלגת העבודה, השרה מרב מיכאלי פונה במסר מעט שונה: "עכשיו כולם יושבים עליכם, זה אומר ככה, זה שמע ככה, כולם עם המחשבונים, הפרשנים אומרים ככה וככה. רוצים לדעת את האמת? האמת שאף אחד לא יודע כלום! אין שום דרך לדעת תוצאות כרגע. והאמת היותר חשובה היא שזה בידיים שלנו, שלכם ושלכן. לכו לשים 'אמת' בקלפי כדי שהגוש ינצח. אם אתם מכירות ומכירים מישהו שמתלבט צלצלו ושבו עליו עד שילך להצביע אמת בקלפי כדי שהגוש ינצח. רק פתק אמת בקלפי יביא לנו ניצחון כפול – שני ניצחונות: גם ממשלת תקווה בראשות לפיד וגם עבודה מנצחת שעובדת בשבילכם ובשבילכן".

שר האוצר ויו"ר מפלגת ישראל ביתנו, אביגדור ליברמן צייץ לפני זמן קצר בחשבון הטוויטר שלו: "שיחות אחרונות לכל מי שלא הצביע! במעוזות ש"ס, יהדות התורה והליכוד מצביעים באחוזים גבוהים מאוד! נותרו עוד 4 שעות לסגירת הקלפיות! חייבים לעצור את הטרלול ולהבטיח מדינה חופשית- צאו להצביע ישראל ביתנו, צאו להצביע ל'".

חבר הכנסת משה גפני במטה דגל התורה המרכזי בבני ברק מסר: "אנחנו בשעת הנעילה, אני קורא לכולם תמשיכו בעבודת הקודש שלכם שכולם יצאו להצביע!"

בעוצמה יהודית תוקפים כעת את הבית היהודי בשל מסרונים שפורסמו שקוראים להצביע לבן גביר – אך עם פתק של הבית היהודי: "איילת שקד מנסה בשארית כוחותיה לפגוע בגוש הימין – ומפיצה כעת הודעות פייק לפיו פתק הבחירות של עוצמה יהודית הוא הפתק שלה. זהו שקר מוחלט, פתק ההצבעה של הציונות הדתית-עוצמה יהודית הוא ט'. שקד לא עוברת את אחוז החסימה ומנסה להפיל את הימין, כפי שעשתה בשנה האחרונה".

הבית היהודי מצדם טוענים שאין להם שום יד בדבר.

באותה העת האתר של מפלגת מרצ נמצא תחת מתקפת סייבר וכרגע הוא מושבת. במפלגה מעריכים שמדובר בניסיון לפגוע במאמצים של מרצ לעבור את אחוז החסימה.

עוד לא ניתן לדעת את התמונה המלאה כרגע, אך דבר אחד שידוע הוא שאחוז ההצבעה בבחירות הנוכחיות גבוה מהרגיל. שיעור ההצבעה נכון לשעה 18:00 עומד על 57.7%, עליה של 6.2% בהשוואה לאותה שעה בבחירות לכנסת ה-24. זהו גם אחוז ההצבעה הגבוה ביותר ביחס לאותה שעה מאז שנת 1999.

בחירות - צה"ל - קלפי צבאי
ארכיון. צילום: דובר צה"ל

Back to top button