מבזקיםמשפטי/פלילי

ועדת הבחירות המרכזית: אלו יהיו הפתקים הכשרים

בוועדת הבחירות המרכזית הצטברו היום (שלישי) תלונות שונות על השחתת פתקי הצבעה או על הצבת פתקי הצבעה השונים מהדוגמה שאישרה ועדת הבחירות המרכזית.

לאחר עיון במספר דוגמאות, לצורך שמירה על טוהר הבחירות ומימוש רצון הבוחר באופן מיטבי, ובדומה להחלטות בעניין זה שניתנו בבחירות הקודמות, הוועדה החליטה כי הפתקים שיש בהם הליקויים שלהלן, יהיו פתקים כשרים ואין לפסול אותם.

1. פתק הצבעה שיש בו חור מזערי, לכלוך או שמאן דהוא צייר בעט או קשקש על גבו ואף על צידו הקדמי, כך שניכר שבפתק הושם פגם לצורך פסילתו, שלא על ידי הבוחר.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

2. פתק הצבעה שדוגמתו אינה זהה לדוגמה שאישרה הוועדה המרכזית, למשל: סדר המילים בכינוי הרשימה שונה, הושמטו מילים או אותיות מהכינוי, ההדפסה אינה במרכז הדף, חיתוך הפתק נעשה שלא באופן ישר או שכינוי הרשימה הודפס מעל האותיות.

3. פתק הצבעה שיש עליו אותיות של אחת מרשימות המועמדים עם כינוי שונה מן הכינוי שאושר, למשל כינוי הרשימה בבחירות הקודמות או שיבוש או השמטה של סדר המילים של הכינוי – הפתק יהיה כשר וייחשב לפי האות.

אם ועדת הקלפי נתקלה בעת הספירה בפתק הצבעה שהושם בו פגם כאמור לעיל, ישמור עליו מזכיר ועדת הקלפי בעצמו. לאחר שנמצא פתק נוסף שיש בו אותו הפגם, ייספרו שני הפתקים במניין הקולות הכשרים, וכל פתק נוסף שיש בו אותו הפגם יהיה פתק כשר. אם בתום הספירה נמצא שיש בקלפי רק פתק אחד עם אותו הפגם – יהיה פתק זה פסול, מחמת האפשרות הסבירה שהפגם יזהה את הבוחר. החלטות בעניין זה יתועדו בפרוטוקול ועדת הקלפי.

הבחירות לכנסת ה-25 - רשימת המפלגות - פתקי הצבעה
צילום: חדשות מבזק לייב

Back to top button