מבזקיםפוליטי / מדיני

השר הנדל מתייחס לבחירות: דחקנו חלק ממצביעי הימין להצביע לליכוד ובן גביר

שר התקשורת, יועז הנדל, התייחס לפני זמן קצר (רביעי) בפוסט שכתב בחשבון הפייסבוק שלו, בנושא תוצאות הבחירות שהתקיימו אתמול.

בפתח דבריו, כתב שר התקשורת היוצא הנדל: "הבחירות הסתיימו. הבוחר הכריע וצריך לכבד את הכרעתו. בעיני זו תוצאה של העדר אלטרנטיבה. הימין הממלכתי, לא היה בבחירות האלה. ימין שמאמין בשלמות העם והארץ, בדיוק בסדר הזה ושמאמין שצריך לשמור על הדמוקרטיה כמו על ארץ ישראל ועל הארץ כמו על הדמוקרטיה. התוצאה הפוליטית של היעלמות תקווה חדשה והתמוססות ימינה היתה שקבוצה גדולה של ימין ממלכתי וציונות דתית מתונה חיפשו את עצמם. השמאל מרכז לא מייצג את הציבור הזה. דחקנו את חלקו להצביע לליכוד ובן גביר. ליברלים שבעד חירות ושוק חופשי הצביעו בעד מפלגה שמייצגת הכי הרבה ועדי עובדים ובעד ממשלה שבה יש לחרדים מונופול על היהדות. יש לי גם אחריות על כך, רציתי לייצר את הפתרון ולא הצלחתי. השקעתי בתחום המקצועי כשר תקשורת, וויתרתי על הפוליטיקה שבסוף מעצבת את התוצאות. ביבי כן ולא- זה ויכוח שייעלם מתי שהוא. לא סתם טענתי שהפתרון היחיד הוא ממשלת אחדות של כלל המפלגות הציוניות. כולל הליכוד. האתגר הכי גדול שלנו הוא התפרקות המדינה לאוטונומיות. אובדן הנגב והגליל, חוסר שליטה קיצוני במגזר הערבי. ומהצד השני, מגזר חרדי שצריך לשלב אותו ולא לחכות לראות מה יקרה."

עודה הוסיף הנדל וכתב: "מה שקורה במגזר הערבי הוא סמל להתפרקות של מדינה. זה קיים כבר שני עשורים, ״ממשלות הימין״ הביאו לשם בעצימת עיניים, אבל בשנה וארבעה חודשים האחרונים היתה ממשלה חדשה שזה אחריותה. כשהתנגדתי לקואליציה עם המשותפת בסבב השני והשלישי – היו אנשי שמאל שכעסו עלי. בהארץ פרשנים מטעם עצמם קראו לזה גזענות, אבל היה בזה הגיון ציוני בריא. מי שרוצה להשתלב צריך לחבק אותו ומי שפועל נגד השתלבות אסור להפוך אותו לשותף. במובן הזה אם בל"ד לא תיכנס לכנסת זו ברכה. להבדיל, במגזר החרדי יש צורך עמוק בשילוב, עידוד לימודי ליבה, הכנסה למעגל העבודה ובסוף מסלולי שירות. חובות וזכויות לכולם- כן, כולל ערבים וחרדים. ממשלה צרה של נתניהו והחרדים תשאיר את החרדים על המסלול הנוכחי של עוני והיעדר יכולות להשתלב. אם ללמוד מהעבר אז ממשלת ״ימין״ גם לא תשנה כלום בנושאי הביטחון והמשילות. הם יאשימו שהרצפה עקומה, שיש מישהו שמאלני איפה שהוא שמונע מהם, שמזג האוויר לא מתאים."

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

לסיום, כתב: "רק ממשלה של כוחות ציונים יכולה להסיט את הרכבת הזו. המשימה שאני לוקח על עצמי היא להשמיע את הקול הזה, לעבוד קשה כדי להפוך אותו לקול של רבים. יש מספיק ישראלים מעולים שנלחמו על הארץ הזאת, אוהבים אותה ולא מוכנים שתתפרק לרסיסים. לאוטונומיות. לא מוכנים שרק חצי מהמדינה מגנה על המולדת, ואזורים שלמים ריקים מנוכחות. הם ישראלים ציונים והם ראויים לעתיד ולתקווה. להחזיר את הציונות לפוליטיקה. אסייע למי שיחליף אותי ככל שאדרש לכך, אתן גיבוי למהלכים רציניים שיעשו בממשלה הבאה, אבל קולי ישמע בחריפות כשיגידו בגוש ביבי שהרצפה עקומה, השופטים והמשטרה אשמים שלא עושים ימין. אני מחוייב בכל מקום שבו אהיה. נעבוד קשה ונצליח. אין לי ארץ אחרת ואין שום אפשרות אחרת."

מתוך עמוד הפייסבוק של יועז הנדל
ארכיון. צילום: נועם מושקוביץ, דוברות הכנסת

Back to top button