מבזקיםפוליטי / מדיני

בחירות 2022: מה קורה אחרי ספירת הקולות? לוח הזמנים הצפוי בבית הנשיא

בשבוע הבא, לאחר קבלת תוצאות הבחירות הרשמיות והסופיות מיו"ר ועדת הבחירות המרכזית, השופט יצחק עמית, יקיים נשיא המדינה, יצחק הרצוג, התייעצויות בבית הנשיא עם הסיעות השונות לכנסת, לצורך קבלת החלטה על מי מחברי הכנסת יטיל את תפקיד הרכבת הממשלה. אם יידרש לכך, ישקול הנשיא סבב התייעצויות נוסף.

תוצאות הבחירות הרשמיות יפורסמו ברשומות ויימסרו לנשיא המדינה בתום שמונה ימים מיום הבחירות בהתאם לקבוע בחוק (על פי סעיף 11 לחוק-יסוד: הכנסת). על פי לוחות הזמנים עתיד יו"ר ועדת הבחירות המרכזית להגיש לנשיא את התוצאות בט"ו בחשוון תשפ"ג, 9 בנובמבר 2022. על פי הנוהג, מנכ"ל בית הנשיא יזמין את נציגי הסיעות אשר נבחרו לכנסת להתייעצויות עם הנשיא בבית הנשיא, על פי הקבוע בחוק. בסיום סבב ההתייעצויות יטיל הנשיא את תפקיד מלאכת הרכבת הממשלה על אחד מחברי הכנסת.

על פי החוק, לרשות הנשיא שבעה ימים לקיום ההתייעצויות, קבלת החלטה והטלת תפקיד הרכבת הממשלה על אחד מחברי הכנסת, עד לא יאוחר מיום כ"ב בחשוון, 16 בנובמבר 2022. ייתכן שהטלת התפקיד תערך עוד בטרם ימלאו שבעת הימים.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

מרגע שיטיל הנשיא את מלאכת הרכבת הממשלה על חבר הכנסת הנבחר יעמדו לרשותו, על פי חוק יסוד: הממשלה, 28 ימים להרכיב ממשלה חדשה בישראל. במצב בו תידרש ארכה לתהליך, בסמכות נשיא המדינה להעניק ארכה של עד 14 יום נוספים על פי החוק.
לוח הזמנים הצפוי בבית הנשיא בחירות לכנסת ה-25 והרכבת ממשלה (1)

צילום: חיים צח /לע"מ

Back to top button