מבזקיםמשפטי/פלילי

מביש: פעיל שמאל הורשע בהעלבת שוטרים ממוצא אתיופי – "תחזור למכלאה שלך"

בית המשפט השלום בפתח תקווה (השופט דרור קלייטמן), הרשיע היום (רביעי) את גיא הירשפלד (54) בעבירת העלבת עובד ציבור מתוך מניע גזעני לאחר שהפנה אמירות גזעניות לשוטרי מג"ב בזמן פעילות מבצעית.

הירשפלד הורשע כאמור בעבירת העלבת עובד ציבור מתוך מניע גזעני לאחר שהפנה אמירות גזעניות כלפי שוטרי מג"ב. מכתב האישום שהגישה עוה"ד ליטל שיר מפרקליטות מחוז מרכז (פלילי) בו הורשע, עולה כי הירשפלד נכח יחד עם עשרות פלסטינים בהתקהלות שנועדה לחסום מעבר של כוח מג"ב לטובת פעילות מבצעית בסמוך ליישוב טלמון. במהלך התקהלות זו, הובערו צמיגים, יידו אבנים על הכוח ובתגובה, הושלכו לכיוון המפגינים רימוני הלם. אז, פנה הירשפלד לעבר שני שוטרי מג"ב (א.א וב.ב) ממוצא אתיופי ואמר: "תחזור תחזור למכלאה שלך, תחזור למכלאה, לא נותנים לך להיכנס למועדון אז אתה בא לפה להוציא את העצבים שלך? … את כל המשפחה כבר העלו מאתיופיה, או שהם נשארו באתיופיה כי הם לא בצבע הנכון? ככה זה דופקים אתכם בישראל אז אתם באים לפה מרגישים גברים…" ואמירות גזעניות נוספות.

השאלה שעמדה על הפרק הייתה האם במעשים אלו נעברה עבירה פלילית של העלבת עובד ציבור שכאמור נענתה בחיוב. בית המשפט קבע כי: "צפייה בסרטון המתעד את האירוע מצביעה על כך שהנאשם, אשר עומד בפני כוח שוטרים, פונה בדבריו לשניים מהשוטרים אותם הוא מזהה אך ורק על פי צבע עורם וקורא לעברם קריאות העוסקות בהנחות שבסיסם אך ורק על פי צבע עורם של אותם שוטרים… במקום נוכחים שוטרים נוספים המבצעים אותו תפקיד שבוצע על ידי השוטרים א.א וב.ב, אולם הנאשם בוחר לפנות דווקא אליהם."

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

עוד הוסיף בית המשפט : "האבחנה שבוצעה בכלל דבריו של הנאשם בין חיילים שמוצאם אתיופי לחיילים אחרים שנכחו במקום וזאת אך ורק על סמך צבע עורם של החיילים, מהווה פגיעה מהותית וקשה בגרעין המוסרי – ערכי שממנו שואב עובד הציבור את מקור כוחו וסמכותו… התייחסות אליו בשעת ביצוע תפקידו ובהקשר אליה שכל מהותה מתבסס על מוצאו וצבע עורו, היא פגיעה קשה ביותר בגרעין מוסרי – ערכי זה."

גיא הירשפלד
ארכיון. גיא הירשפלד. צילום: תנועת אם תרצו

Back to top button