מבזקיםפוליטי / מדיני

במקום לפיד: הרצוג יוביל את המשלחת הישראלית בוועידת האקלים בשארם א-שייח'

נשיא המדינה, יצחק הרצוג, יוביל בשבוע הבא (שני) את המשלחת הישראלית לוועידת האקלים COP 27 בשארם א-שייח', מצרים. במסגרת השתתפותו, יקיים הנשיא פגישות מדיניות עם באי הכנס ויפתח את הביתן הישראלי שהוקם לראשונה בוועידה.

המשלחת הישראלית לוועידה תכלול נציגים מהממשלה ביניהם השרה להגנת הסביבה תמר זנדברג, שרת החדשנות, המדע והטכנולוגיה אורית פרקש הכהן, משרד החוץ, החברה האזרחית, המגזר הפרטי, האקדמיה ועוד. בביתן הישראלי שיוקם לראשונה בוועידה, יוצגו טכנולוגיות ויכולות מתחומי המים, החקלאות, מזג האוויר, האנרגיות המתחדשות, הגנה על יערות ועוד.

ה-COP, Conference Of the Parties, הוא המפגש השנתי של האמנה לשינויי אקלים של האו"ם, UNFCCC. מדובר באירוע השנתי הגדול ביותר של האו"ם שמטרתו תיאום המאמצים הגלובליים למניעת משבר האקלים והסתגלות אליו. הועידה נערכת בכל שנה באזור גיאוגרפי אחר, כשהשנה מצרים היא המארחת כנציגת יבשת אפריקה.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

עוד בנאום ההשבעה שלו בכנסת הודיע נשיא המדינה כי שם לו למטרה לעסוק במשבר האקלים ושבכוונתו היא להעלות את המודעות הציבורית הלאומית לסוגיית המשבר ולהניע את הטיפול בו בשיתוף כל המגזרים בחברה הישראלית.

בשנה שעברה, הודיע הנשיא על היוזמה להקמת "פורום האקלים הישראלי". הפורום הוקם במטרה לפעול לשיפור משבר האקלים ולהגדיר את תפקידה של מדינת ישראל בהתמודדות עמו, לסמן את מחויבותה של מדינת ישראל לעמוד בקדמת הדיון בעולם בסוגיית משבר האקלים, להעלות את המודעות למשבר ולחומרתו בקרב המנהיגות הישראלית על כל גווניה ולקדם שיתופי פעולה בין משרדי הממשלה העוסקים בנושא יחד עם הקבוצות והמגזרים השונים בחברה הישראלית.

בפורום ישנם נציגים מענפים שונים: ממשלה, כנסת, אקדמיה, שלטון מקומי והמגזר העסקי והתעשייתי. הפורום פועל בחסות בית הנשיא ויתכנס מספר פעמים בשנה. חבר הכנסת לשעבר, ד"ר דב חנין, מנהל את הפורום בשיתוף פעולה עם ארגון ״חיים וסביבה״, ארגון הגג של הארגונים הפועלים בתחום זה.

צילום: חיים צח, לע"מ

Back to top button