חדשות הארץמבזקים

המשטרה מסכמת: פיגוע הדקירה בעיר העתיקה בירושלים – שלב אחר שלב

הבוקר, בסמוך לשעה 09:15 הבוקר (חמישי) הגיע המחבל בן 20, תושב בית חנינא, מכיוון שער שכם לרובע המוסלמי בעיר העתיקה בירושלים. בעת שהגיע לאזור העיר העתיקה והתהלך רגלית, עורר את חשדם של תצפיתני מרכז השליטה של מרחב דוד שהעבירו דיווח בהתאם לכוחות בשטח.

בעקבות דיווח זה כוח משטרה של מחוז ירושלים ולוחמי מג״ב שפעלו בהצטלבות של רחוב הגיא ומעלה המדרשה, החלו בבדיקתו. במהלך בדיקת זהות החשוד, הוא שלף בפתאומיות סכין מכיסו ודקר את אחד השוטרים בפלג גופו העליון. שני שוטרים שהגיבו במהירות, ביצעו ירי לעבר המחבל וניטרלו אותו במקום מיד, ובהמשך נקבע מותו.

כתוצאה מפיגוע הדקירה ונטרול המחבל, נפגעו שלושה שוטרים באורח קל ופונו לקבלת טיפול רפואי בבי״ח. כוחות משטרה גדולים בפיקודו של סממ״ז ירושלים תנ״צ דניאל לוי הגיעו לזירה, החלו באיסוף ממצאים, ונפתחה חקירה של הפיגוע ביחידה המרכזית של מחוז ירושלים.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

בהמשך הגיע לזירה מפכ״ל המשטרה רנ״צ יעקב שבתאי והתקיימה הערכת מצב בראשותו. בסיום הערכת המצב אמר מפכ״ל המשטרה: ״בפיגוע הדקירה הפגינו שוטרי מחוז ירושלים ולוחמי מג"ב נחישות וחתירה למגע אל מול מחבל תאב דם שניסה לפגוע בשוטרים. פיגוע זה מהווה תזכורת נוספת למגוון האיומים עמם מתמודדים בגבורה שוטרי מחוז ירושלים ולוחמי מג״ב בעיר העתיקה ובכלל. אנחנו נמשיך לפעול בנחישות מול איומי הטרור ונגד כל מי שינסה לפגוע בשוטרים או באזרחים״.

מחקירה ראשונית עולה כי המחבל פעל לבדו והגיע לאזור עם רכבו, שנבדק לאחר הפיגוע ע״י חבלני מחוז ירושלים. בפעילותם של השוטרים ולוחמי מג״ב לבדיקה ונטרול מיידי של המחבל ייתכן ומנעו הרג ופגיעה באזרחים חפים מפשע.

צילום: דוברות המשטרה
צילום: דוברות המשטרה

Back to top button