מבזקיםפוליטי / מדיני

"אשאיר אחריי בעוד שבועות ספורים מערכת לאין שיעור יותר טובה ואיתנה מזו שקיבלתי"

סגן ראש הממשלה ושר המשפטים, גדעון סער, השתתף היום (חמישי) בהשקת ״ספר עדנה ארבל״ באוניברסיטת בר אילן. במהלך הטקס, נשא שר המשפטים דברים והתייחס לתוצאות הבחירות.

בפתח דבריו אמר שר המשפטים סער: "אי אפשר שלא להתייחס כאן בפתח הדברים למערכת החשובה שזכיתי לשרת בה ושהיום אני עומד בראשה כשר המשפטים, ושהשופטת ארבל כיהנה בה כפרקליטה ושופטת. אשאיר אחריי בעוד שבועות ספורים מערכת לאין שיעור יותר טובה ואיתנה מזו שקיבלתי לידיי. אני מכיר טוב את המערכת הזאת שנים רבות. בבחירת שופטים לכל ערכאות השיפוט המצוינות, התבססה על המקצועיות והיושרה. נתתי גם משקל לשיקוף של כל גווני החברה הישראלית בבחירה."

עוד הוסיף שר המשפטים ואמר: "פעלתי גם בתפקידי לתיקונים במערכת. את שיטת בחירת השופטים לבית המשפט העליון זכיתי לתקן פעמיים: 1. רוב של שבעה מתוך תשעה – סלל הדרך להטרוגניות. ניתן לראות שהתיקון הזה תרם להטרוגניות. 2. שימוע פומבי למועמדים. שני המהלכים בוצעו לאחר דיאלוג בוועדה לבחירת שופטים ובכנסת. אלו דוגמאות לדרך הנכונה, האחראית לשינויים במערכת – שינויים אבולוציוניים ולא רבולוציוניים, המבוססים על יסודות השיטה, המסורת המשפטית שלנו ושתכליתם לשפר ולשדרג את הבחירה בתוך המרקם החברתי:
– יותר שקיפות.
– יותר גיוון.
– יותר הטרוגניות."

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

לסיום, אמר: "במהלך התקופה הזאת גם קידמנו דברים חשובים כמו זכויות בחקירה ובמשפט – חוק היסוד. והחוק לפסלות ראיה שלא כדין שקודם ע״י הועדה בראשות השופטת בדימוס עדנה ארבל. מערכת משפט חזקה, עצמאית ובלתי תלויה היא נכס לישראל ולאזרחיה. גם דמוקרטית ואפילו מדינית. היא זקוקה לתיקונים. אבל לא לפוליטיזציה. פוליטיזציה היא סכנה גדולה למערכת המשפט שלנו. בקרוב תקום ממשלה חדשה בישראל על פי הכרעת העם בבחירות. אאחל לה בכל לבי: בהצלחה. כי אין לנו ארץ אחרת. אני מקווה שבכל הנושאים החשובים תוביל את העשייה אחריות כלפי מערכת רגישה וחשובה זאת, כפי שנבנתה מאז קום המדינה״.

ארכיון. צילום: אלעד מלכה

Back to top button