מאמריםמבזקים

קצין צה"ל בדימוס: "רציתם ממשלה ימנית על מלא? קיבלתם! כאוס נעים לכולם"

קצין צה"ל בדימוס, תת אלוף אילן פז, שהחל את דרכו כקצין לוחם בשייטת 13 וכיהן כראש המנהל האזרחי, הגיב לתוצאות הבחירות לכנסת ה-25 והביע את דאגתו מפני הממשלה הבאה שעתידה לקום במדינת ישראל.

בפוסט נוקב בעמוד הפייסבוק שלו פתח ואמר: "אני מנסה שלא להיות פסימי יותר מדי, אבל זה לא קל. זה הולך להיות הפוסט הכי קשה וכואב שכתבתי פה. מנסה להיות גלוי וישר עם האמת שלי. מי שלא רוצה לראות שחורות – שלא יקרא. חסכו ממני גם את הביקורת – אין לי סבלנות לזה. אתם יכולים לאנפרנד."

"אני אינני טיפוס שמרים ידיים. כל חיי נלחמתי ולא קיבלתי לא כתשובה. נפלתי, קמתי והמשכתי הלאה, לעבר אותו היעד. גם עכשיו-אין איום שיגרום לי להיכנע. גם אם זה יעלה לי או לקרובי בחיים. אבל מה עושים כשרוב העם שלך לא רוצה לשמוע, והולך(מה זה הולך? רץ!) אל עבר הצוק, אבל בעיניים פקוחות? זה לא שמישהו בימין לא הבין למה ולמי הוא מצביע. הכל היה פרוס על השולחן! והעם כולו זרם לקלפי, והמליך את ממלכת יהודה. את העבריין ומשפחתו בראש, את סריסיו העבריינים, את המשיחיים ואת החרדים. את הקיצונים שבקיצונים, שלא הסתירו כלום. את שותפיו של יגאל עמיר, שעשו וידוא הריגה על מה שעשה לפני 27 שנה והוכיחו שהרצח הפוליטי השיג את כל מטרותיו!" ציין תא"ל (בדימוס) פז.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

"עם זה קשה לי להתמודד" הוסיף פז, "וכשזה מתווסף לתחזיות הדמוגרפיות שאינן נותנות לי לחשוב שבפעם הבאה, בבחירות הבאות – יהיה יותר טוב, כי יהיה רק יותר רע-אז אני מגיע למסקנה שרק תיאוריית הברבור השחור תוכל בעתיד הנראה לעין להחזיר את המקום הזה לאזור השפיות. עד היום חשבתי שהברבור השחור יגיע ממתקפה חיצונית הרת אסון ומשולבת על המדינה. אז הלילה הבנתי, שיש עוד ברבור שחור בשכונה. והוא ברבור פנימי. יהודי. משיחי. ימני. ביביסטי. רציתם ממשלה ימנית על מלא? קיבלתם! מאוד מקווה שאף אחד מגוש השינוי לא יתפתה להיות עלה התאנה ומשגיח הכשרות של ממשלת ביבי/בן גביר!"

קצין צה"ל בדימוס, תת אלוף אילן פז
קצין צה"ל בדימוס, תת אלוף אילן פז. צילום: מתוך פייסבוק Ilan Paz

"קדימה – עשו את כל מה שהבטחתם שתעשו -בטלו את משפטו של העבריין, בטלו את העברות שעשה, פטרו את היועמ"שית, הגבילו את בג"צ, מנו את הפירומן לשר לביטחון פנים, את חברו לשר הביטחון (גלנט לא הרבה יותר טוב…), ספחו, גרשו ערבים (למה לא אותי? אינני טוב מהם מבחינתכם), שנו הוראות פתיחה באש, בטלו את חובת לימודי הליבה, הגדילו את ההקצבות, אל תלמדו אבולוציה בביה"ס, שמרו בחוק על קדושת השבת, ועוד. אף אחד מהשמאל לא יציל אתכם מעצמכם הפעם. או-אז תראו את מעשי ידיכם! חלקכם כנראה ישמח מהגוג ומגוג שתייצרו. אחרים יצעקו גוואלד. תבקשו מהשמאל להיכנס ב"שעת מצוקה לאומית". אבל אף אחד לא יושיט לכם יד. תאכלו את מה שתבשלו. ואז תגיע עוד אנתיפאדה. האם החיזבאללה יצטרף? לא יודע. ערביי ישראל בוודאי שיצטרפו. בצדק מבחינתם." כתב פז והוסיף, "ואז אולי תבינו שהגזמתם. שיש מגבלות לכח. שכוחנו בצידקתנו, לא בעצמת ידינו. שאולי בכל זאת בג"צ מנע את מעורבות בית הדין הבינ"ל. שמדינות העולם לא בצד שלנו, כמו שאנחנו לא ממש עמדנו לצד אוקראינה. שיש חשיבות ללכידות החברתית. שהשמאל הוא זה שמחזיק את ביטחונה של המדינה, ועוד."

"אולי אז תהיה לנו תקומה. בינתיים ממליץ לראשי מחנה השינוי להתרכז בחשבון נפש. כי בבחירות האלה עוד היינו יכולים לנצח. בבחירות הבאות כבר לא. ממליץ לגנץ, מיכאלי וגלאון להניח את המפתחות וללכת הביתה. יש לכם אחריות על הטיפשות שהפגנתם במערכת הבחירות הזאת. פנו את הדרך לאחרים. שבענו מכם! מה עוד אני צופה שיהיה? אני מניח שיהיה גל של ירידה מהארץ. מי שיש לו יכולת, אולי דרכון זר-ישקול פעמיים אם הוא רוצה לגדל את ילדיו במדינת ביבי-סמוטריץ. אני צופה ירידה בנכונות להתגייס ליחידות לוחמות, וירידה בנכונות לשירות מילואים בצבא השם של בן גביר."

לסיכום כתב פז: "אני לכשלעצמי – עובר למוד השתבללות. מניח את המאבקים לאחרים. לצעירים. זהו הפוסט האחרון אותו אני מתכוון לכתוב. אחשוב עם משפחתי איך לבנות את עתידנו ועתיד ילדינו ונכדינו, ונניח בצד את המאבקים ה"לאומיים". כאוס נעים לכולם."

האזינו לפודקאסט החברתי "קשת אנושית" בהנחיית אהוד שפייזר – ראיון עם קצין צה"ל בדימוס, תת אלוף אילן פז

Back to top button