צרכנות

גילת נחום – יעדי הקולינריה בחו"ל שאסור לפספס

גילת נחום הינה שפית ישראלית שבשנתיים האחרונות הפכה להיות נוודת דיגיטלית במסע קולינרי, להלן המלצות שוות איפה ומה לאכול בעולם!

ירוואן, ארמניה

המטבח הארמני הוא מטבח מסורתי בהר הארמני. הוא התפתח במשך מאות שנים ממקורותיו בתקופת הברונזה העתיקה. הנה רשימת מסעדות מומלצות בירוואן!

המטבח הארמני הושפע מתרבויות אחרות ונחשף למטבחים בינלאומיים שונים. המנות עשויות מחומרי גלם טריים ויש בהן הרבה תבלינים המשמשים בדרך כלל, כמו שום, פלפל שחור, כמון, כוסברה ושמיר.

גילת נחום מסבירה כי אחת המנות הפופולריות ביותר בארמניה היא החאש. זהו תבשיל העשוי מבשר (בדרך כלל בשר בקר), עגבניות ובצל.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

האוכל הארמני עשיר בירקות ובשר. אתה יכול למצוא הרבה מנות שונות העשויות מאורז, כופתאות וקבבים. ישנם גם זנים רבים של יוגורט לנסות. הפופולריים שבהם הם היוגורט עם מלפפון או שום.

המטבח הארמני מושפע מתרבויות המזרח התיכון, אירופה ואסיה. הסיבה לכך היא שארמניה הייתה מרכז סחר חשוב במשך מאות שנים. המטבח הארמני הוא תערובת של תרבויות, דתות ומסורות שונות. האוכל בארמניה מושפע מהתרבות הארמנית, המזרח התיכון, אסיה הקטנה ורוסיה.

ניתן לסווג את האוכל בארמניה לשלוש קבוצות עיקריות:

-מאכלים מסורתיים שעברו בדורות

-מזונות מתרבויות אחרות שאומצו על ידי ארמנים

-מזונות המיובאים מחו"ל

וילנה, ליטא

המטבח הליטאי הוא תערובת של מסורות ישנות וטרנדים חדשים. הנה רשימת מסעדות מומלצות בוילנה!

ע"פ גילת נחום, האוכל הליטאי כבד באופן מסורתי וכולל מוצרי חלב ותפוחי אדמה רבים. המטבח הליטאי הושפע מההיסטוריה של המדינה, כאשר מנות ממדינות אחרות, כמו פולין ורוסיה, אומצו על ידי הליטאים. לדוגמה, המנה הפופולרית ביותר בליטא היא בשר חזיר עם תפוחי אדמה, אשר הוכנס לליטא על ידי מתיישבים גרמנים.

הליטאים לא מאוד בררנים במה שהם אוכלים. בדרך כלל הם אוכלים כל דבר שהם יכולים לשים עליו את היד – מיונקים קטנים ועד חרקים.

המטבח הליטאי הוא תערובת של המטבחים של מזרח אירופה וסקנדינביה. הוא בעיקר על בסיס בשר, עם הרבה מוצרי חלב.

המטבח הליטאי הושפע מהמטבחים של תרבויות אחרות לאורך ההיסטוריה שלו. לדוגמה, הליטאים אימצו מאכלים רבים ושונים מהמדינות השכנות שלהם, אבל הם גם פיתחו מנות משלהם שפופולאריות כעת גם במדינות אחרות.

המאכל הפופולרי ביותר בליטא נקרא "קוגליס", שעשוי מאורז או תפוחי אדמה ומכוסה בבייקון או בשומן חזיר ולאחר מכן אופה בתנור.

האוכל הליטאי אינו מוכר כמו מטבחים אחרים בעולם.  גילת נחום ממשיכה ומוסיפה שהמטבח של ליטא הושפע מההיסטוריה של המדינה. האומה הייתה פעם חלק מברית המועצות, מה שאומר שהם אימצו כמה מאכלים בסגנון סובייטי לתרבות שלהם. למשל, כופתאות הן מאכל פופולרי במטבח הליטאי.

תרבות האוכל הליטאית היא ייחודית גם משום שהיא מושפעת ממיקומה הגיאוגרפי. המדינה יושבת בין שני ימים ויש בה נהרות רבים הזורמים בה מה שאומר שפירות ים ממלאים תפקיד מרכזי בתזונה שלהם.

בוקרשט, רומניה

בוקרשט היא בירת רומניה ויש לה תרבות מגוונת מאוד. הסיבה לכך היא שזה היה המקום שאליו היגרו אנשים מכל רחבי רומניה ולכן הם הביאו איתם מסורות משלהם.

יש כל כך הרבה מנות של אוכל מקומי בבוקרשט שאי אפשר אפילו לספור את כולן. הפופולריים שבהם הם: sarmale, tochitura, mamaliga, gogoasa, tochitura de oase, mamaliga cu branza si smantana.

בוקרשט היא עיר ברומניה ויש בה הרבה מסורות קולינריות. גילת נחום מציינת כי המנות הנפוצות ביותר הן אלה עם בשר וירקות, אבל יש גם כמה מנות עם פסטה ואורז.

אחת המנות הפופולריות ביותר היא ה-ciorba de burta, שעשוי מטריפ.

יש גם כמה קינוחים רומניים מסורתיים שכדאי לנסות, כמו אורדה דולסה (גבינת קוטג' מתוקה), קוזונאק (עוגת חג המולד המסורתית) או קרטופי פראג'יטי (תפוחי אדמה מטוגנים).

בוקרשט היא עיר עם מטבח מעורב. לדוגמה, האוכל המקומי בבוקרשט כולל את המנות הרומניות המסורתיות כמו סרמלוט, טוטיורה וממליגה. אבל יש גם כמה מסעדות בינלאומיות שמציעות טעם של מאכלים אחרים.

גילת נחום טוענת כי המסעדות הפופולריות ביותר בבוקרשט הן O'Rei, The Food Market ו-La Mama. מסעדות אלו מגישות מאכלים שונים ולכל אחת יש את המומחיות שלה. לדוגמה, לה מאמא מפורסמת במטבח האיטלקי שלה ואילו או'ריי ידועה במטבח הצרפתי שלה.

מונטנגרו

מונטנגרו היא מדינה על חוף הים האדריאטי בדרום מזרח אירופה. יש לה קו חוף בים האדריאטי והיא גובלת בקרואטיה, בוסניה והרצגובינה, סרביה, קוסובו, אלבניה ויוון.

זהו מקום מדהים לבקר בו עם התרבות העשירה שלו אבל אל תשכחו לנסות את המטבח שלו.

ע"פ ממצאיה של גילת נחום, המנה המפורסמת ביותר במונטנגרו היא Pljukanci (סוג של כופתאות). מנות נוספות ששווה לנסות הן Cevapcici (סוג של בשר על האש), קאג'מק (סוג גבינה), ו-Ajvar (סוג של ממרח ירקות).

מונטנגרו היא מדינה בעלת מסורת קולינרית עשירה. המטבח הוא תערובת של טעמים ים תיכוניים ובלקניים.

המטבח המונטנגרי מושפע מהמדינות השכנות של איטליה, קרואטיה, סרביה ואלבניה. תרבות האוכל המונטנגרית מבוססת על המסורות הישנות של הבישול הסלאבי.

כמה מנות מסורתיות שמומלץ לאכול הן pljeskavica (סוג של קציצה), pašteta (סטייק חזיר), בורק (מאפה אפוי במילוי בקר או גבינה), gibanica (פשטידת גבינה) ו-ćevapi (נקניקיות).

המטבח המונטנגרי הוא מטבח מגוון ועשיר, בעל השפעות ים תיכוניות ומרכז אירופאיות חזקות.

מונטנגרו ידועה במאכלי ים, כבש, עיזים, ירקות ושמן זית.

באזור החוף של מונטנגרו יש שפע של מנות פירות ים, כמו תמנון בגריל או קלמארי מטוגן.

באזורים הפנימיים של מונטנגרו, כבש הוא מנת הבשר הפופולרית ביותר.

צלעות טלה בגריל הן אחת המנות הפופולריות ביותר במונטנגרו.

מדריד ספרד

מדריד היא עיר עם תרבות אוכל עשירה ושפע של מסעדות לבחירה. תוכלו למצוא את כל סוגי האוכל ממטבח ספרדי מסורתי ועד מנות בינלאומיות. הנה רשימת מסעדות מומלצות במדריד!

הסצנה הקולינרית במדריד מגוונת מאוד וקשה לפרט את כל המסעדות שכדאי לכם לנסות, אבל הנה כמה המלצות מאת גילת נחום:

– El Chato: במסעדה זו יש כמה מהטאפאסים הטובים ביותר בעיר. הוא ידוע בטאפאס פירות הים שלו ואי אפשר לטעות בהזמנת תמנון או שרימפס מטוגן. האווירה גם מאוד תוססת ומסבירת פנים, כך שתרגישו ממש בבית כאן.

– לה בוקה דל לובו: זוהי אחת המסעדות הפופולריות ביותר במדריד מכיוון שיש לה תפריט ייחודי הכולל מנות כמו "אוזני חזיר" (כן, הן באמת אוזני חזיר) או "עור חזיר קריספי". יש להם גם יין נהדר, אז אם אתם מחפשים משהו חדש זה המקום ללכת אליו!

במדריד נהוג לאכול ירקות ופירות טריים עם שמן זית, דגים, פירות ים ואורז. הספרדים חלקים מהנקניקיות והנקניקיות שלהם (צ'וריסו). הם גם נהנים ממגוון לחמים הכוללים את הטורטייה הספרדית המפורסמת.

המנות במדריד מושפעות מהתרבויות השונות שפלשו לספרד בעבר – הרומאים, הוויזיגותים, הערבים – ואפילו פולשים אחרונים יותר כמו הצרפתים.

המטבח הספרדי הוא תערובת יפה של תרבויות שונות. הוא הושפע מהתרבות הערבית, היהודית והצרפתית והפך למטבח מגוון מאוד עם השפעות רבות.

לא קשה למצוא אוכל במדריד. יש שפע של מסעדות המציעות מגוון רחב של מאכלים כמו אסיה, איטלקי, מקסיקני, הודי ועוד.

במדריד תוכלו למצוא כמה מהטאפאס הטובים בעולם כמו קרוקטות או פאטאטאס בראבס. ואם אתה רוצה להרשים את הדייט שלך אז נסה פאייה טובה או קצת גספצ'ו בתור התחלה.

נורבגיה

נורבגיה היא מדינה עם מסורת קולינרית עשירה. המטבח הנורבגי מגוון הרבה יותר ממה שאתם חושבים, ושורשיו בתרבות האוכל המסורתית של מדינות אירופה. הנה רשימת מסעדות מומלצות בנורבגיה!

הרשימה הבאה של השפית גילת נחום תיתן לכם סקירה כללית של מה לאכול בנורבגיה:

– Smørbrød (לחם עם תוספות)

– מנות דגים, כגון Lutefisk ו-Gravlaks

– מנות פירות ים, כגון Fiskeboller (כדורי דגים) ו-Kjottkaker (עוגות דגים)

– מנות בשריות, כגון Kjøttkaker (עוגות בשר) ו-Steikt lam (כבש צלוי)

– מרקים כמו kveitegrøt (מרק בקלה), ribbegrøt או soppegryte

– אוכל צמחוני כמו sennepssuppe או potetgulsuppe

נורבגיה היא מדינה עם מסורות קולינריות רבות. תרבות האוכל הנורבגית מושפעת מהמיקום הגיאוגרפי, האקלים וההיסטוריה של המדינה.

אוכל בנורבגיה ניתן לחלק לשלוש קטגוריות עיקריות: אוכל מקומי, מטבח מסורתי ומטבח נורדי חדש. האוכל המקומי כולל מנות שנאכלות באופן מסורתי בנורבגיה, כמו קציצות או מרק דגים. מנות נורבגיות מסורתיות מבוססות לרוב על דגים ובשר, תפוחי אדמה או אורז כמרכיבי התזונה, וירקות שונים כמו כרוב או קייל. המטבח הנורדי החדש ידוע בעיקר בזכות השימוש שלו בחומרי גלם טריים מהאזור כמו פירות יער ועשבי תיבול מחוף הים.

המטבח הנורווגי עוצב על ידי אקלים, גיאוגרפיה, היסטוריה ותרבות במשך מאות שנים כדי ליצור סט מגוון של מנות המשקפות שיטות מסורתיות של שימור מזון כדי לשמור על גישה לחומרים מזינים חשובים לאורך כל השנה.

למטבח הנורבגי יש מגוון רב, והוא מושפע מאוד מעונות השנה ומהגיאוגרפיה. המרכיבים הנפוצים ביותר בבישול הנורבגי הם דגים, כבש, תפוחי אדמה, תפוחים ופירות יער.

בנורבגיה תוכלו למצוא הכל, מפירות ים טריים ועד מנות מסורתיות כמו smalahove (ראש כבש מעושן), לוטפיש (מנה העשויה מקלה מיובשת ספוג בלוט), או pinnekjøtt (בשר טלה מותסס).

דנמרק

דנמרק היא מדינה שבה תרבות האוכל שונה מאוד משאר מדינות אירופה. המטבח הדני לא כל כך עשיר בגיוון, אבל יש בו הרבה התמחויות ששווה לטעום. הנה רשימת מסעדות מומלצות בקופנהגן!

המטבח הדני מבוסס ברובו על בשר ותפוחי אדמה, שהם מרכיבים בסיסיים בתזונה הדנית. המנות הפופולריות ביותר הן קציצות, בטן חזיר עם רוטב פטרוזיליה וברווז צלוי עם כרוב אדום.

לפי גילת נחום גם תרבות האוכל הדנית שונה מאוד משאר מדינות אירופה בגלל היעדר תבלינים בבישול שלהן ושפע מוצרי החלב.

דנמרק היא מדינה עם היסטוריה קולינרית עשירה. הוא הושפע מתרבויות ומסורות רבות, מה שהוביל להתמזגות של מאכלים שונים. דנמרק ידועה גם במנות האייקוניות שלה המבוססות בעיקר על בשר חזיר וכוללות את המאפה הדני המפורסם (המכונה סופגניות דניות).

תרבות האוכל בדנמרק מתאפיינת במנות המוגשות לרוב כמנה עיקרית ונאכלות באופן מסורתי עם לחם. המטבח בדנמרק מושפע מהגיאוגרפיה, האקלים, הייצור החקלאי ודפוסי הסחר שלו. באופן כללי ניתן לומר שהמטבח בדנמרק מורכב משלושה סגנונות: סגנון צפון אירופאי רגיל (על בסיס לחם שיפון), בסגנון מזרח נורדי (על בסיס תפוחי אדמה), וסגנון מערב נורדי (על בסיס מוצרי חלב).

דנמרק ידועה בתרבות הקולינרית העשירה שלה. ועם מגוון מאכלים, קשה לדעת מהו האוכל הדני הטוב ביותר.

התשובה לשאלה זו תלויה לאן אתה הולך בדנמרק ומה אתה רוצה לאכול. יש כמה מנות שאוכלים בכל רחבי דנמרק, אבל יש גם התמחויות אזוריות שאפשר למצוא רק בחלקים ספציפיים של המדינה.

המטבח הדני מושפע מהמטבח הנורדי והאירופאי כאחד, אך יש לו גם טעמים ומרכיבים ייחודיים משלו. הדנים אוהבים את החזיר שלהם, לחמי שיפון, הרינג כבוש, תפוחי אדמה, כרוב ועוד.

סופיה בולגריה

המטבח הבולגרי הוא שילוב של המאכלים המסורתיים של העמים הסלאביים והטורקים אשר אכלסו את האזור, יחד עם השפעות יווניות, רומיות, ביזנטיות ועות'מאניות. הנה מסעדות מומלצות בסופיה!

ישנן מנות רבות המשותפות ברחבי הבלקן ומזרח אירופה כגון בקלאווה, יוגורט, טירופיטה, באניצה וסארמה.

למטבח הבולגרי יש הרבה קווי דמיון לשאר המטבחים הבלקנים בשל מיקומו הגיאוגרפי. גילת נחום מסבירה כי תרבות האוכל הבולגרית מבוססת על מסורות ישנות כמו כבישת ירקות או ריפוי בשר לחורף.

המטבח הבולגרי עשיר בירקות, עשבי תיבול ותבלינים. זוהי גם דוגמה מושלמת למטבח המזרח-אירופי.

תרבות האוכל הבולגרית מושפעת עמוקות מהעבר העות'מאני של המדינה. בולגרים הם בדרך כלל אוכלי בשר ואין להם מסורת חזקה של צמחונות. המטבח הבולגרי משתנה מאזור לאזור, עם מנות רבות הייחודיות לאזורים מסוימים.

המטבח הבולגרי עוצב על ידי מיקומו הגיאוגרפי והאקלים, כמו גם ההיסטוריה והגיאוגרפיה שלו. בארץ יש מגוון רחב של פירות וירקות טריים הזמינים בכל ימות השנה בשל האדמות הפוריות שסביבה. בולגריה מייצרת יינות מצוינים הניתנים לשילוב עם כל ארוחה המוצעת במסעדות של בולגריה – המציעות מאכלים מכל העולם כולל מנות בולגריות מסורתיות כמו "סרמה" (עלי כרוב ממולאים), "סירנה" (סוג של סופגנייה), " פאי צ'קאוסקי" (סוג של לחם מתוק) או "באניצה”

המטבח הבולגרי מושפע ממיקומה של המדינה על צומת הדרכים של תרבות המזרח והמערב. הוא הושפע ממסורות קולינריות טורקיות, יווניות, רוסיות, סרבית ואחרות.

המנות שהבולגרים אוכלים מגוונות ונעות בין מרקים לקינוחים. כמה מהמנות הפופולריות ביותר כוללות: סלט שופסקה, דוברוג'נסקה קאפמה (מרק), שופסקי איזגורק (בשר חזיר אפוי עם אורז), פיררוביצה (פשטידת בשר), קאווארמה (מנת בשר מבושלת)

בולגריה היא מדינה ללא מוצא לים במזרח אירופה. למדינה מורשת תרבותית עשירה שניכרת גם בתרבות האוכל שלה. בולגריה מציעה מגוון מאכלים המושפעים מתרבויות שונות כמו טורקית ויוונית.

טירנה אלבניה

המטבח האלבני הוא תוצר של ההשפעות המגוונות של התרבות האלבנית. המטבח האלבני הוא שילוב של שלוש השפעות מרכזיות, כלומר איטלקי, יווני וטורקי.

לאלבניה מסורת קולינרית עשירה שתחילתה בימי קדם כשהיא הייתה חלק מהאימפריה הרומית. ניתן לראות זאת במנות כמו פסטיצי ובקלאווה שעדיין נאכלים באלבניה היום.

המטבח האלבני הוא מטבח מסורתי המושפע מאוד מההיסטוריה הארוכה של המדינה. ע"פ גילת נחום מנות אלבניות נחשבות לרוב כחלק מהמגוונות ביותר באירופה. הנה מסעדות מומלצות בטירנה!

המטבח האלבני הוא אחד המגוונים באירופה והושפע מתרבויות רבות שבאו במגע עם אלבניה, כולל אלו מיוון, איטליה, טורקיה, סרביה, בולגריה וצרפת.

האלבנים גאים באוכל ובתרבות שלהם ויש להם מנות רבות שעברו בדורות.

תרבות האוכל האלבנית היא תערובת של מטבח ים תיכוני, בלקני, מזרח תיכוני ואיטלקי. זאת בשל השטח של אלבניה שנכבש על ידי אימפריות רבות ושונות.

המנות הנפוצות ביותר באלבניה הן:

-מטגנים

-פסטה

-בשר וירקות בגריל

-לחם עם גבינה או חזיר

-קפה

טאלין אסטוניה

המטבח האסטוני מושפע מההיסטוריה של המדינה. האזכור הכתוב הראשון לתרבות האוכל האסטונית ניתן למצוא בספר שפורסם ב-1878.

המרכיבים העיקריים במטבח האסטוני הם תפוחי אדמה, חזיר, בקר, כרוב ולחם שיפון.

באסטוניה אפשר למצוא אוכל מקומי שלא נמצא בשום מקום אחר בעולם למשל הנה מסעדות מומלצות בטאלין. המנות המסורתיות כוללות פודינג שחור (נקניק דם), כרוב כבוש וקציצות בשר חזיר, וכן מנות עם לינגונברי או עננים.

המטבח האסטוני הוא תיק מעורב של השפעות שונות. זוהי מדינה בה ניתן למצוא מנות אסטוניות אותנטיות, כמו גם מנות המושפעות מהמסורות הקולינריות של רוסיה, גרמניה ושוודיה.

המנה הפופולרית ביותר באסטוניה היא koduõlu. זו בירה חומה כהה שנרקחה בבית כבר מאות שנים, וטעמה כאילו הוכנה רק אתמול. Käsk (סוג של בשר מעושן) הוא גם משהו שכדאי לנסות בביקור באסטוניה.

כשתיסעו לאסטוניה תגלו שיש הרבה אוכל טעים שמחכה לכם. למטבח האסטוני יש היסטוריה ארוכה מאוד, והוא מושפע משכניהם.

כמה מהמנות האסטוניות הפופולריות ביותר הן פודינג שחור, בטן חזיר עם לחם שיפון ושמנת חמוצה, דגים מעושנים ותפוחי אדמה עם סלט סלק.

Back to top button