מבזקיםפוליטי / מדיני

מיקי לוי בציון רצח רבין: "קולות הירי של הלילה ההוא עדיין מהדהדים בחברה הישראלית"

בשעה זו מתכנסת מליאת הכנסת לישיבה מיוחדת לציון יום הזיכרון הממלכתי ליצחק רבין ז"ל, במעמד נשיא המדינה יצחק הרצוג, נשיאת בית המשפט העליון השופטת אסתר חיות, חברי סגל א' של המדינה, ראשי הנציגויות הזרות בישראל ובני משפחת רבין.

יו"ר הכנסת מיקי לוי אמר בפתח הדיון: "גם היום 27 שנים אחרי, קולות הירי של הלילה ההוא עדיין מהדהדים בחברה הישראלית. חיוכו השטני של מי שניסה לשנות את הבחירה הדמוקרטית של רוב בעם באמצעות רצח פוליטי, עדיין צורב ומכעיס. הם מזכירים לנו לאן יכולה להוביל אלימות פוליטית. הם מתריעים בפנינו על הדרך שבה מסוכן לנהל מחלוקות פוליטיות בינינו. והרי, מחלוקות הן נשמת אפה של הדמוקרטיה. אין זה משנה כלל אם קו השבר הרעיוני עובר בין תומכי הסדר שלום למתנגדיו או בין תומכי רפורמות במערכת המשפט לאלו התומכים ברפורמות אחרות. מחלוקת ואי הסכמה תמיד יהיו בכל חברה דמוקרטית, וטוב שכך. השאלה היחידה שהייתה ונותרה היא: כיצד מנהלים את הוויכוחים והמחלוקות הללו?"

"לבית הזה חבריי חברי הכנסת יש אחריות להתוות את הדרך הנכונה לנהל את הוויכוחים הקשים בינינו. יש לנו הכוח למנוע הסלמה והקצנה שזולגת לרחוב ויכולה להוביל לאלימות. בכנסת ה-24 הגענו לשפל חסר תקדים בחוסר הסובלנות, בטונים הצורמים, בגידופים ובקללות. הוויכוחים ירדו לפסים אישיים במקום להישאר במקום הנשגב של רעיונות. כפי שאמרתי לא אחת, גם אני לעתים כשלתי בכך בעבר. אנחנו חייבים להקפיד האחד בכבודו של השני. כי איננו מייצגים את עצמנו אלא ציבור שמסתכל בנו, ומושפע. הדמוקרטיה שלנו מושפעת. היכולת שלנו לנהל ויכוח ענייני שבאמת יקדם את המדינה שכולנו אוהבים, תלוי בכך." הוסיף יו"ר הכנסת.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

לסיום, אמר: "תפקידו של משכן הדמוקרטיה הישראלי, של התקשורת ושל מערכת החינוך, להדהד את זיכרון הרצח הפוליטי הזה. לא כדי להאשים מחנה ולא כדי לקדם מורשת פוליטית מסוימת. אלא כדי להבין איך למנוע את הרצח הפוליטי הבא."

ארכיון. צילום: דני שם טוב, דוברות הכנסת

Back to top button