מבזקיםפוליטי / מדיני

"נהוג לומר שאפשר לרצוח אנשים, אבל אי אפשר לרצוח רעיונות – זה לא נכון"

ראש הממשלה, יאיר לפיד, נשא דברים לפני זמן קצר (ראשון) בישיבת הכנסת המיוחדת לציון זכר ראש הממשלה לשעבר, יצחק רבין ז"ל.

בפתח דבריו אמר לפיד: "נהוג לומר שאפשר לרצוח אנשים, אבל אי אפשר לרצוח רעיונות. זה לא נכון. אפשר לרצוח רעיונות. הרעיונות היפים ביותר נרצחים בכל העולם כל יום. מה שיקרה עם תפיסת העוצמה של רבין, תלוי בנו. תלוי במה שנעשה בשנים הקרובות."

"אם ישראל תזנח את שלטון החוק, תפרק את הדמוקרטיה שלה, תיקח אחורה את הקידמה ואת הקשרים שלנו עם הקהילה הבינלאומית ותזנח לגמרי את השאיפה לשלום, אז היא תהיה מדינה חלשה יותר, והרעיונות של רבין יקברו לצידו. אנחנו לא ניתן לזה לקרות. נכון שהרגע הנוכחי הוא לא רגע טוב לרעיונות האלה, אבל אנחנו לא מאמינים במה שאנחנו מאמינים רק כשמבטיחים לנו שזה יהיה קל. אנחנו לא נאבקים על המטרות שלנו רק כשיש לנו תעודת ביטוח שזה יצליח." הוסיף.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

לסיום, אמר: "רבין לחם בקרב על ירושלים במלחמת העצמאות, הוביל את צה"ל במלחמת ששת הימים, הלך להיות ראש ממשלה, משם הלך לאופוזיציה ומשם חזר להיות ראש ממשלה, מפני שהוא ידע שעל הרעיונות והאמונות שלך צריך להיאבק כל יום מחדש. זה לא בא בקלות. המבחן האמיתי הוא לא ההצלחות, אלא הנפילות. רבין לימד אותנו, בחייו ובמותו, שבעסק הזה שכולנו נמצאים בו, ניהול מדינות והתוויית הדרך, אתה נמדד בשאלה אם אתה מוכן ללכת עד הסוף. עד הסוף עם מה שאתה חושב שנכון. עד הסוף עם העקרונות והערכים שלך. אני עומד פה כראש ממשלת ישראל, ואומר מפה: גם אחרי הרצח, גם אחרי כל מה שקרה מאז הרצח, זה עוד לא הסוף. יצחק רבין איננו עוד. הרעיונות שלו חיים אתנו.

צילום: עמוס בן גרשום, לע"מ

Back to top button