מבזקיםפוליטי / מדיני

ישראל כ"ץ: "ביבי חייב לתת לי את תיק האוצר כי יש לי סיעה"

חבר הכנסת מרשימת הליכוד ישראל כ"ץ נתפס מבקר את יו"ר המפלגה בנימין נתניהו בהקלטות שפורסמו הערב (ראשון) במהדורת חדשות 12.

הוא פירט את אופן חלוקת התיקים של נתניהו: "ביבי נותן תפקיד לשני סוגי אנשים – אלה שהוא רוצה ואלה שהוא חייב להם. אם הוא ישאיר את הליכוד לסוף, גם בליכוד יש מעגל ויש סיעה ויש אנשים".

הוא הביע את רצונו לחזור למשרד האוצר: "למה הוא צריך לתת לי את תיק האוצר? כי אני הייתי בתפקיד, הוא ואני זזנו מתפקידנו. אני המתאים לתפקיד. נכון שאני אדם עצמאי, אבל יודע לתאם ונותן את הכבוד. הוא חייב לתת לי כי יש לי סיעה".

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

הוא הוסיף: "בקיצור בוא נגיד ככה, הרי זה לא שהולכים כאן עכשיו מכות. אבל בסופו של דבר אני יו"ר המזכירות, אני דומיננטי בליכוד, אני הייתי גם בתפקיד וזה לגיטימי. אף אחד לא יכול להגיד מילה ברגע שהוא אומר תמשיך כשר אוצר. אלי כהן, תן לו את תיק התחבורה והוא ינשק לביבי את הידיים כל היום".

כשנשאל בשיחה האם נתניהו לא יעדיף נאמן בתפקיד, ענה: "ראינו את החיילים שלו, עדי מדינה כל החיילים שלו. הקיף את עצמו בחיילים".

לאחר פרסום ההקלטות, ישראל כ"ץ הגיב: "חבר הכנסת ישראל כ"ץ אמר בשיחה פרטית, מתובלת בהומור, שהוקלטה בניגוד לכל נורמה מתבקשת, את מחשבותיו לגבי השיקולים של ראש הממשלה המיועד בנימין נתניהו למינוי שרים. חבר הכנסת כ"ץ שמח שהוא עומד בשני הקריטריונים המשוערים למינוי השרים, הן מתוקף קשריו המצוינים עם נתניהו ועשייתם הממלכתית המשותפת לאורך שנים רבות, והן מתוקף מעמדו הפוליטי הבכיר בליכוד ובסיעת הליכוד בכנסת. חבר הכנסת כ"ץ סומך על שיקול דעתו של נתניהו במינוי שרי הממשלה".

בסביבת נתניהו הגיבו להקלטות: "נתניהו לא מתרשם מאיומים. מי שיאיים ימצא את עצמו בחוץ ולא במשרד החוץ".

ישראל כץ
ארכיון. צילום: דני שם טוב, דוברות הכנסת

Back to top button