חדשות הארץמבזקים

החמאס מתכנן משט נוסף לעזה: "זהו עוד משט טרור שמתכנן לתקוף את ישראל"

בסוף השבוע האחרון התכנסו נציגי ארגונים החברים בקואליציית משטי החירות בלונדון, כדי לתכנן את המשט מאירופה לעזה שנועד לשבור את המצור הימי על עזה. המשט יערך בעוד חצי שנה. בין המשתתפים במפגש גם אישים שהוגדרו על ידי מערכת הבטחון בישראל כראשי חמאס באירופה. אחד מהם הוא זאהר ביראווי שמעלליו נחשפו בשבועות האחרונים במסגרת הסדרה 'שתולה' של 'עד כאן' וצבי יחזקאלי.

משנת 2008 ועד למשט האחרון בשנת 2018 נערכו 16 משטים לעזה, מתוכם שמונה שנערכו בשנת 2008 הגיעו לחופי עזה. החל מאמצע 2009 חסמה ישראל את הגעת המשטים לעזה, כשהגדול והמפורסם ביניהם היה משט המאווי מרמרה שנערך במאי 2010 והפך לתקיפה המונית של חיילי הקומנדו הימי שניסו להשתלט על הספינה. כזכור, האירוע הסתיים במותם של 9 מחבלים ובפציעתם של עשרות נוספים, כמו גם של מספר חיילי צה"ל. מדינת ישראל נאלצת לפצות במיליוני דולרים את משפחות ההרוגים וזאת כדי לשקם את היחסים עם טורקיה.

באותו משט השתתפו גם אישים מרכזיים מהחברה הערבית כמו ראש הפלג הצפוני של התנועה האיסלאמית שייח' ראאד סלאח, ראש הפלג הדרומי דאז חמאד אבו דעבאס, חברת הכנסת חנין זועבי ועוד.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

בעקבות המסמכים והראיות שסיפקה השתולה של ארגון "עד כאן" שהשתתפה במשט האחרון בשנת 2018, הצליחה מדינת ישראל לפעול ולהחרים את שתי הספינות שהשתתפו בחלק האחרון של ההפלגה מאירופה לעזה, ולמכור אותן. הכספים שהתקבלו ממכירת הספינות הועברו לטובת נפגעי טרור שזכו בתביעות כנגד חמאס.

ארגון "עד כאן" שחשף את הקשרים בין ראשי חמאס באירופה לקואליציית משטי החירות מסר כי: "זהו עוד משט טרור שמתכנן לתקוף את ישראל כפעולה אזרחית. בפעם הקודמת סיפקנו מודיעין בזמן אמת מתוך המשט למדינת ישראל. אנו מקווים כי הפעם מדינת ישראל תשכיל למנוע את יציאת המשט לדרכו ולמזער את הנזק לתדמיתה הבינלאומית של ישראל. ההוכחות למעורבות של ארגון הטרור חמאס במימון המשט וארגונו קיימות בידינו ואנו קוראים למשרד החוץ לעשות שימוש בחומרים בזירה הבינלאומית".

צילום: מתוך עמוד הפייסבוק של Freedom Flotilla Coalition

Back to top button