בריאותמבזקים

יום המודעות למחלת הסכרת: "שומרים על איזון, מצילים חיים"

ביום שני הקרוב יצוין יום הסכרת הבינלאומי במטרה להעלות את המודעות למחלה ולקדם חינוך לתזונה בריאה, אורח חיים בריא ועצירת העלייה במקרי הסוכרת ברחבי העולם. מדובר במחלה שכיחה אשר מתבטאת ברמת סוכר גבוהה בדם ופוגעת בתפקוד התקין של הגוף. המחלה נחלקת לשני סוגים עיקריים : סכרת מסוג 1 וסכרת מסוג 2 ולכל אחד מהם גורמים שונים אך אופי ההתבטאות שלהם בגוף די זהה.

ד"ר איציק מלכה, מהמרכז הרפואי "מדיקל-טופ" המתמחה בין היתר באורתופדיה של כף רגל, קרסול ופצעים סוכרתיים. לנוכח יום המודעות בחר ד"ר מלכה להתייחס ליום בתשומת לב יתרה ובדרישה חד משמעית: תהיו ערניים לגוף. כאשר מחלת הסכרת מתפרצת, הסיבוך השכיח ביותר שלה הוא "כף רגל סוכרתית" ואת התסמינים לה אפשר לחוש באופן מובהק כשלרוב יורגשו תחושת מיחוש ונימול , העדר תחושות כאב וטמפרטורה בכף הרגל.

גורמי הסיכון למחלה הם בין היתר: גיל, תורשה, עודף משקל, מחסור חמור בוויטמין D, וחוסר בפעילות גופנית. והבדיקה לגילוי המחלה היא די פשוטה: איך מאבחנים? באמצעות בדיקת דם המדדים השונים יהיה ניתן לקבוע האם הנבדק חולה בסוכרת.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

רופאים ומומחים בתחום הסכרת אומרים כי אורח חיים בריא הוא קוד ההצלחה להימנע ממחלת הסכרת או לפחות לעכב את התפרצותה. אורח חיים בריא יכול לחולל פלאים ואף למנוע את התפרצותה של המחלה כשהגוף מצוי במצב "טרום סכרת", לא אחת הוכח כי שינוי מהותי בתזונה, בפעילות ספורטיבית וכיוצא בזה הגוף מצליח "להציל" את עצמו. החל מרגע הגילוי לא ניתן להחזיר את הגלגל לאחור, אך נוכח ההתפתחות הרפואית והטכנולוגית, חולים בסוכרת יכולים לחיות חיים מלאים ותקינים ככל האפשר ולשמור על איזון ברמת הסוכר.

ד"ר מלכה מסביר שעל אף שמדובר במחלה מטבולית, תחום הטיפול בה הוא תחת המחלקה האורתופדית אצל רופא מומחה בתחום וזאת בשל מיקום התפרצות המחלה "התחושה הראשונית שמטופל בעל כף רגל סוכרתית חש היא לרוב תחושת שריפה או נימול, בהעדר שימת לב לתחושה וטיפול ראוי ומקדים, שכבת ההגנה של כף הרגל נפגעת והיא חשופה יותר לנזק. עולם הרפואה באמת מתקדם בקצב מטאורי, ואופן הטיפול הפך יעיל יותר ופשוט יותר" מסכם ד"ר מלכה.

צילום: מדיקל טופ
אילוסטרציה. צילום: freepik

Back to top button