מבזקיםצרכנות

אזהרה לציבור: שני מוצרי ניקיון של חברת "יהלום" עלולים לגרום לכוויות ומסוכנים לילדים

הממונה על התקינה במשרד הכלכלה והתעשייה מזהיר את הציבור משימוש בשני מוצרי ניקיון שיוצרו על ידי חברת "יהלום תעשיות חומרי ניקוי בע"מ", העלולים לגרום לכוויות חמורות וסכנת בליעה בקרב ילדים.

המוצר הראשון הוא אקונומיקה 1 ליטר -SNOW, ברקוד 7290008427715, בבדיקה שנערכה מטעם הממונה על התקינה באמצעות מכון התקנים, נמצא כי המוצר אינו עומד בדרישות התקן הישראלי הרשמי החל עליו: ת"י 261 – תמיסות נתרן תת-כלוריתי, מיולי 1990. סוג הסיכון: כוויות חמורות וסכנת בליעה בקרב ילדים. נמצא כי לא קיים מנגנון סגירה שמונע את פתיחת המוצר על ידי ילדים כמתחייב.

המוצר השני הוא חומצת מלח 1 ליטר SNOW, ברקוד 7290008427586, בבדיקה שנערכה מטעם הממונה על התקינה באמצעות מכון התקנים, נמצא כי המוצר אינו עומד בדרישות התקן הישראלי הרשמי החל עליו ת"י 2302 חלק 1 – חומרים ותכשירים מסוכנים: מיון, אריזה , תיווי וסימון מפברואר 2009
• סוג הסיכון: כוויות חמורות וסכנת בליעה בקרב ילדים.
• נמצא כי לא קיים מנגנון סגירה שמונע פתיחת המוצר על ידי ילדים כמתחייב. כן נעדרות הוראות בטיחות וציון גורם סיכון: "גורם לכוויות".
• לא קיים סמל סיכון לגבי חומר משתך (חומר מאכל , קורוזיבי).

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

המחזיק/ה במוצרים שבתמונות מתבקש/ת להפסיק את השימוש בהם לאלתר ולהחזיר אותם לבית העסק ממנו נרכשו. המכירה בחנויות אסורה בהחלט! על בתי העסק והמשווקים של המוצרים להפסיק מכירתם ולהודיע מידית למינהל התקינה בדוא"ל:[email protected] או בטלפון: 074-7502300.

ניתן להתעדכן בריקולים ואזהרות של מוצרי צריכה בפורטל הישראלי לבטיחות מוצרי צריכה. הממונה על תקינה מדגיש כי על פי חוק התקנים תשי"ג-1953, אין לייצר, למכור ולייבא מוצר שאינו עומד בדרישות התקן הישראלי הרשמי החל עליו. מינהל התקינה במשרד הכלכלה והתעשייה ימשיך לבצע בדיקות שוטפות ויזומות בנוגע למוצרים עליהם חל תקן רשמי, ומי שאינו עומד בהוראות התקן הרשמי צפוי לסנקציות הן במישור המנהלי והן במישור הפלילי.

אקונומיקה 1 ליטר -SNOW
חומצת מלח 1 ליטר SNOW
אילוסטרציה. Image by Squirrel_photos from Pixabay

Back to top button