חדשות הארץמבזקים

חוננו: לשקול את הרחקתו לצמיתות של הסטודנט הערבי שנופף בסכין לעבר יהודייה

עו"ד אופיר שטיינר מארגון חוננו, פנה היום (רביעי) במכתב להנהלת קמפוס ירושלים של הקריה האקדמאית אונו, בשמה של הסטודנטית היהודייה אליה התקרב סטודנט ערבי כשהוא מנופף בחפץ חד ומדגים דקירה, כשברקע שיר מחאה בערבית. במכתב, ביקש לקיים פגישה דחופה עם ההנהלה, במהלכה תוכל הסטודנטית לשטוח טענותיה בנוגע לשאירע, ולשמוע כיצד בכוונת ההנהלה לפעול. זאת, תוך שצוין במכתב כי נסיבות המקרה מצדיקות את הרחקתו של הסטודנט לצמיתות.

במכתבו מציין עו"ד שטיינר כי האירוע התרחש לפני מספר ימים, במהלך חגיגת פתיחת שנת הלימודים של המוסד. בשלב מסוים, החלו סטודנטים ערבים לנגן במערכת ההגברה שיר מחאה בערבית. על רקע השיר, נטל אחד הסטודנטים, צעיר ערבי, חפץ מוארך וחד לידיו, והחל מנופף בו בקרבת הסטודנטים, כאשר חבריו מצלמים אותו עושה כן. הסטודנט נופף בחפץ לכיוונים שונים, כשהוא מתקרב לעבר הסטודנטית וחבריה. זאת, עד אשר עמד במרחק מגע ממנה. בשלב זה, הביט בו ידידה של הסטודנטית, והוא השליך מייד את החפץ מידו.

עוד צוין במכתב כי הסטודנטית נבהלה מאוד, עזבה את המקום במהירות, וחיפשה מייד גורם הנהלה על מנת שיטפל באירוע החמור והמסכן שחוותה. לצערה, אף שפגשה בשלב מסוים באחת מהמרצות, ואף ששוחחה טלפונית עם אחת מגורמי הסגל הניהולי, בפועל לא הבחינה בזמן אמת בשום פעולה שנעשתה עד שחייגה בעצמה למשטרה. ניידת משטרה הגיעה תוך מספר דקות קצרות למקום. כך, רק בחלוף כ- 40 דק' מהתרחשות האירוע, החל הטיפול בו.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

עוד כותב עו"ד שטיינר במכתבו כי "למחרת היום, גילתה הסטודנטית שתיעוד מעשיו של הסטודנט הועלה לרשתות החברתיות וזכה שם לתפוצה רחבה בקרב צעירים ערבים."

עו"ד שטיינר מצביע במכתבו על הכוונה הגזענית והאלימה שבמעשהו של הסטודנט הערבי: "מצפייה בסרטון, בשיר המושמע ברקע, בתנועותיו של הסטודנט האוחז בחפץ החד ונוכח העלאת הסרטון לתפוצה רחבה ברשת, עולה כי מדובר במקרה של הסתה לאלימות על רקע גזעני. במעשיו הפרועים יכול היה הסטודנט בנקל לפגוע גם פגיעה פיזית במרשתי וחבריה, ורק במזל לא נגרמה כל פגיעה למי מהנוכחים במקום", כתב שטיינר.

הסטודנטית שהותקפה הגישה על כך תלונה במשטרה שכאמור חוקרת את האירוע.

עו"ד שטיינר מסר: "אנו עדים למגמה מדאיגה במוסדות האקדמיים. זה מתחיל מדגלי פלסטין ומשירי מחאה, עובר להפגנות נגד המדינה וצה"ל וכעת מגיע לצילום סרטון הסתה, לצלילי שירי מחאה, תוך סיכון שלומם של הסטודנטים, והכול במרכז אירוע רשמי של המוסד ותוך שימוש במערכת ההגברה שלו. היכן תיעצר מדיניות ההכלה המסוכנת של המוסדות האקדמיים?! אנו מצפים מהמוסד האקדמי למתוח כאן את הקו, ולפעול ביד קשה נגד המעורבים".

אילוסטרציה. Image by Click on 👍🏼👍🏼, consider ☕ Thank you! 🤗 from Pixabay

Back to top button