חדשות הארץמבזקים

התנועה לאיכות השלטון לוועדת החקירה לרכש הצוללות: הסבירו את גרירת הרגליים

התנועה לאיכות השלטון פנתה היום (חמישי) לשופט בדימוס אשר גרוניס, יו"ר ועדת החקירה הממלכתית לרכש הצוללות וכלי השייט ולעו"ד הושע גוטליב, מנהל הועדה, בכדי לקבל את התייחסותם לכך שלמרות שחלפו עשרה חודשים מיום הקמת הועדה, דיוני הועדה טרם התחילו ופעילות הוועדה עד כה נעשית תחת חיסיון ובניגוד לעקרון הפומביות.

התנועה מציינת בפנייתה כי מידע שהגיע לידיה מצביע על כך שהועדה ממשיכה לזמן בכירים לשעבר במערכת הביטחון, לטובת "ראיונות ראשוניים" בפני הועדה, וזאת בהיעדרם של מנגנונים ונורמות אשר מסדירים את מעמדו ואת תקפותו המשפטית של המידע אשר נמסר על ידי "המרואיינים" השונים.

התנועה לאיכות השלטון גם מפנה את תשומת ליבה של הועדה לכך שבהיסטוריה של מדינת ישראל כמעט ואין תקדים לכך שזמן כה רב לאחר הקמת ועדת חקירה, פעילותה טרם החלה, וכי בפעם היחידה בה פרק זמן זה עלה על 10 חודשים, היה זה בקשר לוועדת החקירה הממלכתית לחקירת רצח ד"ר חיים ארלוזורוב, אז נסיבות אובייקטיביות כגון עתירה לבג"ץ נגד הוועדה ומלחמת שלום הגליל אשר עיכבו את עבודתה.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

עו"ד דר' אליעד שרגא, יו"ר התנועה לאיכות השלטון: "בזהירות רבה נציין, כי מהתנהלותה האיטית להחריד של הועדה עולה חשש כבד שמא גרירת הרגליים מקורה בכוונת מכוון, ובשיקולים לא ענייניים או רלוונטיים לפעילות הוועדה ולמנדט אשר היא קיבלה מהממשלה ומהציבור הישראלי. הציבור מצפה מהועדה לפעול ללא משוא פנים ולחתור במהירות לחקר האמת".

ארכיון. צילום: באדיבות התנועה לאיכות השלטון

Back to top button