חדשות הארץמבזקים

שגריר ארצות הברית תום ניידס ביקר באילת: "איפה בעולם יש עוד מקום כזה?"

אילת המארחת שגרירים ואישים ממדינות רבות, כחלק מקידום קשרי החוץ ויחסי ערים תאומות, זכתה לארח השבוע לראשונה את שגריר ארצות הברית בישראל, תום ניידס שהגיע לביקור בן יומיים (9-10.11). זהו ביקורו הרשמי הראשון של השגריר ניידס בעיר אילת, במהלכו סייר בנמל, במכון הבין-אוניברסיטאי ובמצפה התת-ימי, ונפגש עם ראש עיריית אילת – אלי לנקרי וגם עם תושבים מקומיים, מהם שמע על הסוגיות הבוערות שמעסיקות אותם. קודם לביקור בעיר אילת, סייר השגריר גם בנמל התעופה רמון ופגש חוקרים העוסקים בסוגיות של שינויי האקלים במכון ערבה בקטורה.

בתום הביקור אמר השגריר: "בשבילנו האמריקאים, אילת מייצגת את כל מה שנהדר בישראל. זו עיר דינאמית, רב-גונית, מעניינת, ומאוד מהנה. כשאתם מביטים החוצה, אפשר לראות את ירדן, מצרים ואם מסתכלים רחוק, גם את ערב הסעודית. איפה בעולם יש עוד מקום כזה? אילת היא שער לעולם וכבוד הוא לי להיות ידיד של אילת ולבקר בה".

בפגישה עם ראש העירייה שהתקיימה היום (חמישי) קיבל השגריר סקירה על האתגרים וההזדמנויות של העיר אילת וגם על כיווני ההתפתחות של העיר כולל בניית אלפי יחידות מגורים ומלונאות, שדרוג רצועת החוף, קידום אטרקציות חדשות כמו פארק המים ופארק הטרמינל וגם על הפעולות לגיוון מקורות התעסוקה בתחומי הביוטכנולוגיה והחקלאות הימית. עוד עדכן ראש העירייה את השגריר על פעולות העירייה בתחום האנרגיה המתחדשת וההתמודדות עם משבר האקלים כעיר עם אקלים מדברי חם ושונית אלמוגים מבין היפות בעולם. ראש העירייה ציין את העובדה שאילת והאזור מייצרים 100% מהחשמל ביום מאנרגיית השמש ותוך 3 שנים תגיע לעצמאות אנרגטית עם ייצור החשמל גם בלילה באמצעות אגירה. בהקשר לזה ציין ראש העירייה, כי אילת היא העיר היחידה מישראל והמזרח התיכון שזכתה להיכלל בתכנית הורייזן של האיחוד האירופי כאחת מ 112 ערים בעולם שיהפכו למאופסות פליטות פחמן. על כך הוזמן ראש העירייה לשאת דברים במסגרת ועידת האקלים הבינלאומית של האו"ם המתקיימת בימים אלה בשארם א-שייח.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

בנוסף קיבל השגריר סקירה גם על ההיבט התיירותי של אילת ושמע מראש העירייה שבאילת כעיר תיירות בינלאומית לומדים אנגלית כבר מגיל הגן. עוד דיברו השניים גם על חידוש שיתופי הפעולה במסגרת ערים תאומות אילת-לוס אנג'לס. ראש העירייה שהתרשם מאוד מההתעניינות הגדולה של השגריר בעיר אילת ומהנכונות שלו לסייע לעיר בעיקר בכל הנוגע לשיתופי פעולה אזוריים, אמר: היה לנו הכבוד לארח את השגריר שהפגין חמימות רבה כלפי העיר וכלפי התושבים. שמחתי לראות שגם השגריר מכיר בהזדמנות הגדולה שיש בהפיכת האזור לאזור שלום כלכלי הודות להסכמי השלום". בסיום המפגש, החליפו ראש העירייה והשגריר תשורות וסיכמו כי יהיו ביקורי המשך.

תום ניידס - אלי לנקרי - אילת
צילום: עיריית אילת
תום ניידס - אלי לנקרי - אילת
צילום: עיריית אילת
תום ניידס - אלי לנקרי - אילת
צילום: עיריית אילת
תום ניידס - אלי לנקרי - אילת
צילום: עיריית אילת

Back to top button