מבזקיםפוליטי / מדיני

"או"ם שמום, האג באג. אף הצבעה לא תשנה את המציאות הפשוטה"

השרה לשעבר, חברת הכנסת ממפלגת הליכוד, מירי רגב, התייחסה לפני זמן קצר (שישי) בחשבון הפייסבוק שלה, למה שהיא מכנה "השקר הגדול של ההתחזות הפלשתינית האלימה ליורשי ארץ אבותינו", ומנסה לעשות חיבור בין המציאות של היום לבין הסיפורים מהמקורות התנכיים ובייחוד לסיפור פרשת השבוע, פרשת "וירא".

בפתח דבריה הבהירה השרה לשעבר: "המתחזים – גרסת המקור. או"ם שמום, האג באג. אף הצבעה לא תשנה את המציאות הפשוטה: ארץ ישראל שייכת לעם ישראל. חוקית. פרשת "וירא" חושפת את שורשי הסכסוך הישראלי "פלשתיני", השקר הגדול של ההתחזות הפלשתינית האלימה ליורשי ארץ אבותינו. הפרשה מתמקדת בחיי יצחק אבינו ומתארת בין היתר את נבואת המלאכים על הולדתו לאברהם ושרה בזקנתם, על ירושתו העתידית את הארץ, על חורבן סדום ועמורה, הצלת לוט, יחסי ישמעאל-יצחק וגירוש הגר וישמעאל, ברית אברהם ואבימלך בבאר שבע ועקידת יצחק. מפתיע, שאברהם, איש החסד, שהיה מפורסם בהיותו רחמן ומכניס אורחים, מצווה על ידי ה' לשמוע בקול שרה אשתו ולגרש את הגר וישמעאל מביתו, למרות שמאוד הצטער על כך ולא רצה בכך."

עוד הוסיפה רגב ואמרה: "מה זה הגירוש הזה? למה שרה התעקשה על כך? הרי היא ידעה שליצחק, בן הגבירה, הבן החוקי, אין תחרות מול ישמעאל, וכבר ניתנה לה הבטחה מפורשת מה' כי יצחק הוא שיירש את זכות אברהם על הארץ. אז למה לנקוט צעד קיצוני? חכמינו מסבירים, על פי הכתוב, ששרה ראתה את ישמעאל "מצחק" ביום המשתה לכבוד הגמלות יצחק. מה זה "מצחק"? תלוי בהקשר. כשבודקים את הביטוי הייחודי הזה בהקשרים דומים לפרשה שלנו בתנ"ך, רואים כי "מצחק" קשור בתופעות שליליות כפגיעה פיזית, לגלוג וזלזול."

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

לסיום, אמרה: "שרה ראתה את ישמעאל מנסה לפגוע פיזית ביצחק, מתוך קנאה על זכותו בירושה וכאשר שרה עצרה אותו הוא טען שהוא "רק משחק" עם יצחק. חכמינו מסבירים, שהמילה "מצחק", כמו "משחק", מלמדת על ניסיון ישמעאל לחקות את יצחק, להפטר ממנו, ולעשות עצמו כאילו הוא היורש החוקי של אברהם ובעל זכות על הארץ. שרה זיהתה את הסכנה הקיומית שב"משחק" ודרשה את הרחקתו מיצחק. על כן ה' אומר לאברהם: "כל אשר תאמר אליך שרה – שמע בקולה, כי ביצחק יקרא לך זרע". על כך אמרו חכמינו כי כוח הנבואה של שרה, הראייה למרחוק, היה חזק יותר משל אברהם. את המתחזים צריך לחשוף, בבירור ובאור השמש המחטאת. כמו שרה אמנו, עלינו להבהיר לכל אויבנו שאיתנו לא משחקים. שבת שלום."

ארכיון. צילום: דוברות הכנסת – נועם מושקוביץ

Back to top button