מבזקיםפוליטי / מדיני

הצעת הפלסטינים אושרה באו"ם, השגריר ארדן: "הצעד הזה ישמיד כל סיכוי לפיוס"

ועדת האו"ם אישרה הערב (שישי) את הצעת הפלסטינים לפנות לבית הדין הבינלאומי לצדק בהאג, לקבל חוות דעת משפטית על "הכיבוש הישראלי המתמשך".

ההצעה עברה ברוב של 98 מדינות בעד, 17 נגד ו-52 נמנעות. בין המדינות שהצביעו בעד ההצעה: אוקראינה, בלגיה, ברזיל, מצרים, טורקיה, אירלנד, ירדן, פולין, מרוקו, סלובניה ואיחוד האמירויות. בין המדינות שהתנגדו להצעה: אוסטרליה, איטליה, קנדה, ארצות הברית, גרמניה, אוסטריה וצ'כיה.

שגריר ישראל באו"ם גלעד ארדן התייחס בדבריו לפלסטינים שיזמו את ההצעה: "השקרים והצביעות של הפלסטינים לא יודעים גבול: הם אלה שדחו כל יוזמת שלום ותכנית שלום מאז 1947 ועד היום, ועכשיו הם משתמשים בתירוץ שהסכסוך לא נפתר כדי לפנות לבית הדין בהאג? הסכסוך הזה לא נפתר בגלל תמיכתם בטרור, בגלל השנאה שלהם וסרבנותם לשלום."

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן
השגריר גלעד ארדן
השגריר גלעד ארדן. צילום: האו"ם

השגריר ארדן הזהיר כי "עכשיו כשהסכסוך יעבור לבית הדין, יהיה לפלסטינים תירוץ חדש להחרים כל דיאלוג, ולהנציח את הסכסוך."

השגריר ארדן התייחס לכך שבהחלטה היום, הר הבית נקרא רק בשמו המוסלמי: "ההחלטה הזו חצופה ומקוממת במיוחד. היא מתייחסת למקום הקדוש ביותר ליהדות- להר הבית, רק בשמו המוסלמי. זה ניסיון נוסף לעוות את ההיסטוריה ולמחוק את הקשר של העם היהודי לירושלים- לעולם לא ניתן לזה לקרות!"

עוד הוסיף השגריר ארדן כי "הפלסטינים לא ילמדו אותנו על שלום או על זכויות אדם. ישראל חתמה בשנתיים האחרונות על ארבעה הסכמי שלום. הדמוקרטיה הליברלית היחידה במזרח התיכון. אנחנו מחנכים את ילדינו לשלום ודו קיום. הפלסטינים מחסלים כל חירות יסוד, הורגים מתנגדים פוליטיים וחמור מכל- משלמים למחבלים כדי לרצוח אזרחים ישראלים. תרבות ההסתה, השנאה והאלימות של הפלסטינים מרעילה דורות רבים ועכשיו הצעד הזה שלהם ישמיד כל סיכוי לפיוס".

תוצאות ההצבעה באו"ם
תוצאות ההצבעה באו"ם

Back to top button