חדשות הארץמבזקים

יועז הנדל ייפרד ממשרד התקשורת: כך בירך את הישג תפקידו מול הציבור החרדי

לאור השינויים החלים במערכת הפוליטית, יועז הנדל כתב היום (שבת) בפייסבוק האישי שלו וסימן את דרכו החדשה מחוץ למשרד התקשורת.

"השבוע כנראה אעביר את משרד התקשורת לשר אחר. אחת התוצאות שאני מאוד גאה בהן היא פריסת הסיבים במגזר החרדי. 92% מריכוזי הערים החרדיות יפרסו סיבים בשנה הקרובה. בעיר אלעד לדוגמא או בבית שמש מי שרוצה יכול להתחבר. לא כפייה אלא אפשרות להתפרנס בכבוד דרך המחשב".

בהתייחסו לציבור החרדי כתב כך: "לו זה היה תלוי במפלגות החרדיות זה לא היה קורה. לפני שנתיים שר הפנים דאז דרעי מנע חתימה על תקנות שמחייבות קבלנים להניח תשתיות סיבים בבנייה. הוא ביקש להחריג ריכוזים חרדים ואני סירבתי. דרעי התחלף והפקק נפתח".

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

עוד הוסיף בהקשרם: "הרצון להכפיל את שכר האברכים ולומדי התורה היה יכול להיות הגיוני לחלוטין לו המספר שלהם היה הגיוני. חבורת הלומדים היא אידאל בעם היהודי אבל לא פחות מהגנה על המולדת (מלחמת מצווה). ביהדות צריכה להיות סיבה מאוד טובה כדי לא להתגייס, חתן בחופתו. זו הייתה טעות היסטורית לאשר לכולם להימנע משירות צבאי, היה צריך אישור למי שמתמיד ומצטיין בלימוד תורה, לא לכל מי שלובש כיפה שחורה. זו גם הייתה טעות דרמטית למנוע לימודי ליבה מהחברה החרדית. התוצאה היא קושי רב להשתלב בשוק העבודה, עוני רב וחיי דלות".

בהמשך והעיד על השקפת עולמו: "אין לי כוונה להמעיט מהחסד הגדול בחברה החרדית וההישגים התורניים הגדולים, אבל כשבוחנים את עתיד החברה הישראלית כולה, רק השתלבות תמנע משבר כלכלי לאומי. כדי שזה יקרה, צריך עידוד ללימודי ליבה, עידוד לגיוס לצבא או למסלולי שירות לאומי ועידוד תעסוקתי. וכן צריך גם להראות בכסף ולא רק במילים שמי שמתגייס מקבל הרבה יותר מכל אחד אחר. גם מתלמיד ישיבה".

בהמשך לכך חידד את דבריו: "מה שעצוב הוא שכולם יודעים שהתיאור הזה מדויק. אין תלמיד ישיבה אחד שלא מכיר את הדיווחים על תלמידים שלא לומדים, את הצעירים שלא מתגייסים אבל מסתובבים, את הקשיים הכלכליים ובעיקר הקושי להתקבל ללימודים גבוהים ולהשתלב".

לסיום כתב: "צריך להשקיע כסף רב בחברה החרדית, כדי לשפר את חייהם לא כדי להנציח את מעגל העוני. הבחירה הפוליטית של הממשלה הבאה היא בכייה לדורות".

יועז הנדל
צילום: מתוך עמוד הפייסבוק של יועז הנדל, שר התקשורת.

Back to top button