בידורמבזקים

עבר את הגבול? המגיש נתן זהבי באמירה מזעזעת להפליא – שהביאה להשעייתו

מגיש תוכנית הרדיו, נתן זהבי, הדהים היום (ראשון) את מאזיניו לתוכנית באמירה מזעזעת ששחרר לאוויר העולם. על אף שזהבי ידוע באמירותיו השנויות במחלוקת, בלשון המעטה, מי ששמע היום את אמירתו של זהבי, בעודו מדבר על המגזר הדתי והחרדי בפרט, לא היה יכול שלא להזדעזע. "לכו קיבינמט", התפרץ זהבי לאחר שדיבר על החרדים והחל למנות מאפיינים אשר מזוהים עם המגזר החרדי.

האמירה שזעזעה את הציבור וגרמה לסערה ענקית ברשת, הייתה שהזכיר זהבי את מניחי התפילין והתפרץ שוב כשאמר: "….ועם התפילן, הייתי שמח לו כמה מכם היו קושרים את התפילין לגרון שלהם ותולים את עצמם מרוב שהם לא עושים כלום".

מתוך עמוד הטוויטר: @shlomopolak580

בתגובה לדבריו של נתן זהבי נגד יהודים שמניחים תפילין, מארגון זכויות האדם בצלמו נמסר: "מדובר בחציית קו אדום. פנינו בדחיפות לנציב הרשות השניה בדרישה להטיל קנס כספי עצום על התחנה וכן לפטר את השדרן נתן זהבי. יהודים אלפי שנים מסרו נפשם על תפילין והשדרן מסית וקורא לאנשים לקחת את רצועות התפילין ולהתאבד איתם? לאן הגענו שבמדינת ישראל מדינת היהודים יבזו כך דתיים ותפילין. נקעה נפשו של הציבור משדרנים מאוסים כאלה שמסיתים ופוגעים. בדיוק בשביל זה יש כללי אתיקה ועליו לשלם את המחיר ולעוף הבייתה ועל מנהליו לפטרו באופן מידי."

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

יו"ר יהדות התורה הרב יצחק גולדקנופף: "דבריו המבחילים של נתן זהבי הם הסתה לרצח כנגד יהודים שומרי תורה ומצוות, אין מקום במדינת ישראל ובאף מקום לדברי הבלע הללו. אני מצפה מהנהלת התחנה להתנער במהירות מדבריו החמורים ולפטרו לצמיתות  מהתחנה. חופש הביטוי הוא לא חופש השיסוי."

ח״כ ינון אזולאי בתגובה לדברי הבלע של השדרן נתן זהבי: ״איש השמאל נתן זהבי, פוער את פיו בשידור כאחרון האנטישמים נגד ציבור שלם, ומבזה את התפילין הקדושות ששמרו עלינו אלפי שנים. ושאבותינו מסרו את נפשם בשבילם. האמירות המטורפות של זהבי עוברות בשקט כמעט בדממה, ללא שום גינוי. אני קורא להנהלת הרדיו 103FM להשעות במיידי ולצמיתות את הבריון המסוכן הזה״.

חה"כ משה אבוטבול כתב בחשבון הטוויטר שלו: "כשנתן זהבי בשידור ברדיו 103 מטנף את פיו ובז לכל הערכים היהודיים וגם נותן עצות למניחי התפילין כיצד לחנוק את עצמם.. אני מבין שהשמאל במצוקה אדירה, אבל גם מבין שכל מי שבגוש שכנגד ולא מגנה את דבריו הוא שותף מלא לפשע ולרשע! מיסטר זהבי, ה' נתן וה' גם לקח, תנחומי על איבוד השלטון…"

מתוך עמוד הטוויטר: @Abutbulm

בתגובה, הודיעו ב"רדיו ללא הפסקה", 103FM: "שדר הרדיו נתן זהבי הושעה היום (א׳) מתחנת הרדיו 103 אף אם, אחרי שאמר בשידור שהיה שמח ״לו כמה מכם היו קושרים את התפילין לגרון שלהם ותולים את עצמם״. מרדיו 103 נמסר: הדברים שאמר היום נתן זהבי בוטים ומבזים. מיותר לציין שאין להם מקום בשידורי התחנה, ואנחנו מגנים אותם בכל לשון. גם לחופש הביטוי יש קווים אדומים. מנכ״ל הרדיו החליט להשעות את השדרן לאלתר ולהרחיקו מהמיקרופון עד לשיחת בירור, שלאחריה יתקבלו החלטות לגבי ההמשך."

נתן זהבי. צילום: חיים צח, לע"מ

Back to top button