חדשות הארץמבזקים

המדינה השיבה לבג"ץ את תשובתה בנושא חוק איחוד המשפחות הפלסטיניות

פרקליטות המדינה פרסמה לפני זמן קצר (ראשון) את תשובת המדינה לבג"ץ, בנוגע לעתירות שעניינן בטלות חוק האזרחות והכניסה לישראל (הוראת שעה), התשפ"ב-2022, המגבילה איחוד משפחות של ישראלים עם בני זוג מהרשות הפלסטינית או מדינות אויב.

עמדת המדינה היא, כי בהמשך להכרעות בג"ץ בעבר, גם דין העתירות הללו להידחות וכי הוראת השעה בנוסחה הנוכחי היא חוקתית. זאת, בעיקרם של דברים, משום שהחוק נועד לתת מענה לאתגרים הביטחוניים הייחודיים שעמם מדינת ישראל מתמודדת ולחובתה של המדינה להגן על ביטחון תושביה.

בתשובת המדינה נאמר עוד, כי תכליתו הביטחונית של החוק מבוססת על עמדתו העדכנית של השב"כ לפיה קיים צורך ביטחוני חיוני בהמשך הטלת מגבלות על אוכלוסיית האזור ונתיני מדינות אויב בכל הנוגע למתן מעמד בישראל; וכי הוראת החוק משקפת איזון מידתי בין הפגיעה בזכויות לבין צרכיה הביטחוניים של המדינה.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

עוד נטען בתשובת המדינה, כי בכל הנוגע לסוגיות מסוימות המתעוררות בעתירה בנוגע לאופן יישום החוק, שאינן עוסקות בחוקתיות של החוק, אין מקום לבררן עתה. זאת משום שאנו מצויים לאחר הבחירות לכנסת ובטרם כוננה ממשלה חדשה, ומטבע הדברים יהיה צורך להביאן בפני הדרג המדיני הנכנס, ובפרט בפני שר הפנים הבא.

תשובת המדינה הוגשה באמצעות מנהל מחלקת הבג"צים בפרקליטות המדינה, עו"ד ענר הלמן, ועוה"ד רן רוזנברג, יהונתן נד״ב ומוריה פרימן ממחלקתו.

פטיש שופט - כתב אישום - בית משפט
אילוסטרציה. צילום: pixabay

Back to top button