מבזקיםמשפטי/פלילי

18 חודשי מאסר למחבל שהצית את בית הכנסת ב'מצפה זיו' בהר חברון

בית המשפט הצבאי ביהודה גזר בתחילת השבוע, במסגרת הסדר טיעון, 18 חודשי מאסר וקנס של 12,000 ₪, ששולמו מראש על המחבל צאלח אלעמור שהצית בחודש ינואר האחרון את בית הכנסת ב'מצפה זיו' הסמוך לישוב מעלה חבר בדרום הר חברון. מצפה זי"ו הוא נקודת תצפית ואנדרטה לזכרם של שני מאבטחים ישראלים, יהודה בן יוסף ויואב דורון, שנהרגו בשנת 2003 על ידי אש כוחותינו כתוצאה מטעות בזיהוי.

בגזר הדין כתבו שופטי בית הדין הצבאי כי המחבל הגיע למצפה עם חבריו במטרה להצית את בית הכנסת שבו בכדי לגרש מהמקום את תושביו היהודים. המחבל הבעיר צמיג וקרשים והניח אותם על דלת בית הכנסת. כתוצאה מכך, נשרפו קיר המבנה, ארון הקודש שהיה בתוכו וספרי קודש רבים.

עו"ד חיים בלייכר מארגון חוננו המייצג את תושבי מצפה זיו הגיב להחלטת בית הדין הצבאי ואמר: "מדובר באירוע חמור ביותר של הצתות חוזרות ונשנות של מרכז זיכרון בית כנסת ובית מדרש לזכר הקדושים יואב דורון ז"ל והודה בן יוסף ז"ל שמסרו את נפשם על יישוב הארץ. בהתאם לנסיבות הראייתיות בתיק יש כאן תוצאה סבירה של ענישה במאסר של ממש כנגד המחבל וכן קנס ששולם מראש מכיסו של המחבל. אנו מודים לחטיבת יהודה, המשטרה וכוחות הביטחון שהצליחו להניח ידם על אותו מחבל וכן לפרקליטות הצבאית שנלחמה על מעצר המחבל ומיצוי דין עם המחבל חרף הקשיים בתיק. אנו נפעל יחד עם כוחות הביטחון כדי שימשיכו לפעול ללכידת המחבלים ולהחמרת הענישה והגברת ההרתעה עוד ועוד". מסר בלייכר.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן
אילוסטרציה. צילום: דוברות המשטרה

Back to top button