חדשות הארץמבזקים

המשלחת הישראלית לפסגת האקלים בשארם א-שייח': "מערכות המזון נפגעות ממשבר האקלים"

המשלחת הישראלית לפסגת האקלים קיימה היום (שני) אירוע בהובלת משרד החקלאות והמשרד להגנת הסביבה בביתן הישראלי בפסגת האקלים בשארם א-שייח', תחת הכותרת: אתגרים ודרכי פעולה להבטחת ביטחון מזון בישראל ובאזור כולו.

באירוע לקחו חלק מנכ"לית משרד החקלאות, נעמה קאופמן-פס, המדענית הראשית של משרד החקלאות, ד"ר מיכל לוי, והמדענית הראשית של המשרד להגנת הסביבה, פרופ' נגה קרונפלד-שור, העומדת בראש הוועדה להיערכות מערכות מזון לשינוי אקלים. פרופ' קרונפלד-שור הציגה את עבודת היישום של הוועדה בשנה החולפת, ואת הצורך בשיתוף פעולה חוצה משרדים ומגזרים על מנת לקדם מערכות מזון בנות קיימה בישראל.

בהמשך האירוע הציגו מומחים נוספים מטעם משרד הבריאות, המכון למחקרי ביטחון לאומי ומהפורום הישראלי לתזונה בת קיימה את הבעיות והאתגרים של מערכות מזון בעידן בעת משבר אקלים וביטחון תזונתי: כיצד ניתן להגיע תזונה בריאה, זולה ובת קיימה, וכן על תפקידן של ממשלות בשינויים שעוברת החקלאות בעידן של משבר אקלים, על החינוך והטכנולוגיה כפתרונות לביטחון תזונתי בר קיימה ועוד.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

נעמה קאופמן-פס, מנכ"לית משרד החקלאות ופיתוח הכפר: "בשנים האחרונות, השפעותיהם של שינויי האקלים נותנים את אותותיהם. אנו ממשיכים לפעול כדי לשלב את הטכנולוגיה בענפי חקלאות השונים. השילוב בין השניים מהווה מנוע צמיחה, אשר ישמור על מערכות מזון עמידות שתספקנה את הצרכים לאוכלוסייה ההולכת וגדלה".

פרופ' נגה קרונפלד שור, המדענית הראשית של המשרד להגנת הסביבה: "מערכות המזון נפגעות ממשבר האקלים, אך יכולות גם לקחת תפקיד מרכזי בהפחתת הפליטות, בקידום הבריאות ובשמירה על המגוון הביולוגי. עלינו לטפל במערכות המזון שלנו על מנת להבטיח ביטחון התזונתי לנו ולדורות הבאים".

צילום: Bradley D'coutho
צילום: Bradley D'coutho

Back to top button