מבזקיםפוליטי / מדיני

"חותרים להישגים אסטרטגיים להתיישבות": ראש מועצת בנימין במגעים הקואלציוניים

בשבועיים האחרונים מעורב ראש מועצת בנימין, ישראל גנץ, בגיבוש הסוגיות המרכזיות בתחום ההתיישבות מול הליכוד ומפלגת הציונות הדתית. הערב (שני), ישבו פעם נוספת יו"ר הציונות הדתית בצלאל סמוטריץ' וראש המועצה ישראל גנץ לפגישת עבודה.

על הפרק מעלה גנץ סוגיות יסוד בנוגע למעמד ההתיישבות ובראשן העברת סמכויות המנהל האזרחי המופקד על העניינים האזרחיים של תושבי יו"ש הישראלים לידי משרדי הממשלה. מדובר בצעד משמעותי שיקל על תחומים רבים בחיי הישראלים ביישובים.

במועצת בנימין נעשתה לאחרונה עבודה מקיפה בעניין שמיפתה את הפערים בנושא המכבידים לדבריה על צמיחת האזור וגורמים לפגיעה ממשית בזכויות התושבים ובניהול המוניציפאלי של האזור.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

עוד דרישה מרכזית עליה דן ישראל גנץ עם צוותי המשא ומתן היא פיתוח הכבישים ביו"ש. לדברי גנץ "למדינת ישראל יש חוב גדול בנושא התשתיות ביו"ש. יש כאן פער של שלשה וארבעה עשורים. הממשלה האחרונה פעלה לעצור הכל, וכעת צריך לעשות צדק ולתקן עוול. המצוקה כאן הופכת לבלתי נסבלת ומחריפה. יש פרויקטים על השולחן והקמת הממשלה חייבת לכלול הבטחה ומשאבים כדי לקדם אותם".

על שולחן היעדים מציב גנץ בתיאום עם סמוטריץ' סלילת מספר כבישים וזירוז פרויקטים הקשורים בתחבורה. סמוטריץ' וגנץ מעמיקים בשלב זה בפרטים ובתכניות שעל הפרק בהם גם הסדרת ההתיישבות הצעירה.

יו"ר מפלגת הציונות הדתית ח"כ בצלאל סמוטריץ': "אנחנו עמלים על מספר תחומים ובהם חיזוק ההתיישבות. ישראל גנץ שותף פעיל בעבודה המקצועית ובגיבוש הצרכים הללו. נקודת המבט המקצועית שלו היא גורם חשוב ומשפיע. גם בליכוד יש הסכמות שההתיישבות חייבת חיזוק ואנו פועלים לשם כך בשיתוף פעולה".

ישראל גנץ - בצלאל סמוטריץ'
צילום: דוברות בנימין

Back to top button