מבזקים

המאבק בפשיעה בכפרים הערביים: משטרת ישראל חנכה תחנת שיטור עירוני בג'לג'וליה

משטרת ישראל ערכה הערב (שני) במחוז המרכז, טקס חנוכת נקודת השיטור העירוני בג'לג'וליה.

במעמד הטקס נכחו השר לביטחון הפנים, עמר בר לב, מפכ"ל משטרת ישראל, רב ניצב יעקב שבתאי, מפקד מחוז מרכז, ניצב אבי ביטון, מפקד מרחב שרון, תת ניצב נתי גור וראש עיריית ג'לג'וליה, בהשתתפות ספ"כ מחוז מרכז וכן שוטרי תחנת קאסם.

הקמת נקודת השיטור העירוני מגבירה את הקשב והקשר של המשטרה לציבור ותאפשר לתושבי האזור לזכות בשירותי משטרה אפקטיביים ונגישים יותר, הנסמכים על מערך ייחודי ומקצועי הפועל לצד ובנוסף לתחנה עמוסת המשימות.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

השר לביטחון הפנים עמר בר-לב במעמד הטקס: "אנו מציינים בגאווה שלב נוסף, חשוב, בשירות אותו מספקת משטרת ישראל לתושבי המדינה בכלל, ובחברה הערבית בפרט. הנחישות של כולנו, במשרד לביטחון הפנים, במשטרת ישראל ובמועצה המקומית כאן בג'לג'וליה הפכה את מה שהיה בגדר שאיפה ותקווה – למציאות. פתיחת נקודת השיטור העירוני ביישוב, היא עדות חד משמעית שכאשר מציבים מטרה ומשקיעים בה את מלוא המרץ, המשאבים והיכולות בכדי לממשה – קם הדבר ונהיה".

התייחס לסיכול הפשיעה ואמר" "רק לפני כחודשיים הצליח שוטר מהשיטור העירוני בנצרת לסכל פעילות עבריינית, כאשר חתר למגע באומץ לב, הסתער על שלושה עבריינים אשר ירו לעבר בית, הרג אחד מהם, פצע את השני ולכד את השלישי. הנה כי כן – זו משמעות השיטור העירוני. ואם תתקלו בעבריין המסכן את חייכם או את חיי האזרחים, ותקבלו החלטה לחתור למגע, להסתער ולירות כדי לפגוע – תקבלו מאתנו את מלוא הגיבוי".

מפכ"ל המשטרה, רב ניצב יעקב שבתאי אמר: "מדובר בחלק משמעותי מתהליך חיזוק והעמקת שירותי המשטרה בחברה הערבית".

השיטור העירוני מאפשר למשטרת ישראל להכיר מקרוב את בעיותיה החברתיות של כל קהילה, למפות ולאתר תופעות פשיעה ולטפל בהן בדרך של שותפות עם ראשי הרשויות. השוטר והפקח מסמלים את שותפות המשטרה והקהילה במשימה זו, כמערך משולב שמטרתו להרתיע, למנוע ולאכוף עבירות בתחומי איכות החיים, האלימות וכיו'.

מפקד מחוז מרכז- ניצב אבי ביטון: "הקמת שיטור עירוני, מוסיפה כלי עבודה חשוב ואפקטיבי, לסל הכלים של מפקד התחנה, ומבטא את הקשר העוצמתי בין המשטרה לבין הקהילה- כשותפים, בהדדיות מלאה ובאחריות משותפת, כאשר התכלית היא אחת – שיפור איכות חייהם וביטחונם האישי של האזרחים. יחידה שגוזרת את המשימות שלה מחשיבה משותפת של ראש העיר ומפקד תחנה, היא יחידה שמוכוונת במדויק לצורכי התושבים, והיא הביטוי המובהק ביותר של שיטור מוכוון קהילה".

מפכ"ל - יעקב קובי שבתאי - שוטרים - תחנת נתניה
אילוסטרציה. צילום: דוברות המשטרה

תגובה אחת

Back to top button