חדשות הארץמבזקים

הפיגוע הקשה בשומרון: שני הרוגים וארבעה פצועים באורח אנוש וקשה

פרטי הפיגוע הרצחני שאירע לפני זמן קצר (שלישי) באריאל מתבהרים. מחבל הגיע לש.ג של אזור התעשייה אריאל מערב ושם דקר את המאבטח, שנפצע באורח קשה. משם המשיך לאזור תחנת הדלק במקום ודקר שלושה בני אדם נוספים. לאחר מכן גנב המחבל רכב ומשם דהר לכיוון כביש 5 ושם נסע במהירות נגד כיוון התנועה במטרה לפגוע ברכבים והצליח לגרום לתאונה קטלנית במעורבות מספר רכבים.

חובשים ופראמדיקים של מד"א, בסיוע כוח רפואה של צה"ל, העניקו טיפול רפואי לשישה נפגעים, בהם שניים שמותם נקבע בשטח (1 באריאל ו-1 בכביש 5) ופינו לבית החולים בילינסון בפתח תקווה, ארבעה פצועים, בהם אחד אנוש ושלושה באורח קשה.

באזור התעשיה באריאל סמוך לתחנת דלק טן: פראמדיקים של מד"א קבעו את מותו של גבר כבן 35 עם פצעי דקירה בפלג גופו העליון ופינו לבית החולים בילינסון, בסיוע כוח רפואה של צה"ל שלושה פצועים, בהם אחד אנוש תוך כי פעולות החייאה ושניים במצב קשה ובהכרה, כבני 40 עם פצעי דקירה.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

בכביש 5 ממחלף חוצה שומרון לפדואל: פראמדיקים של מד"א קבעו את מותו של גבר בן 50 עם פגיעה רב מערכתית שנפגע בתאונת דרכים ופינו לבית החולים בילינסון גבר בן 35 במצב קשה בהכרה, עם דקירה בפלג גופו העליון.

פראמדיק מד"א נריה קתוע שטיפל בפצוע סמוך לש"ג באריאל סיפר: "גבר בן 36 שכב בסמוך לש"ג כשהוא סובל מפצע דקירה בפלג גופו העליון. הוא היה בהכרה ותקשר איתנו, מיד הענקנו לו טיפול רפואי שכלל עצירת דימומים וחבישות, הכנסנו אותו לניידת לטיפול נמרץ ופינינו אותו לבית החולים במצב קשה. פצוע נוסף במצב אנוש שהיה מחוסר הכרה טופל ע"י כוח רפואה של צה"ל. "

פראמדיק מד"א תומר פיין וחובש רפואת חירום במד"א אנטולי פירר סיפרו: "סמוך למשאבות בתחנת הדלק שכבו 2 פצועים שסבלו מפצעי דקירה. גבר כבן 35 היה מחוסר הכרה, ללא דופק וללא נשימה ולאחר בדיקות רפואיות פראמדיקית של מד"א קבעה את מותו. הפצוע השני, גבר כבן 40 היה בהכרה מעורפלת, הענקנו לו טיפול רפואי מציל חיים שכלל מתן תרופות ופלזמה על מנת לייצב את מצבו ופינינו אותו לבית החולים במצב קשה שם הוא הורדם והונשם."

אלן פוס חובש איחוד הצלה מסר: "כשהגעתי לזירה נתקלתי בשני פצועים אנוש וקשה כתוצאה מדקירות. ביצעתי החייאה על אחד מהם (נהג רכב) ולאחר מכן הוא פונה בניידת טיפול נמרץ של צה"ל במצב אנוש לבית החולים. בזמן ההחייאה שביצעתי על הפצוע נמסר לי כי הפצוע הנוסף פונה אף הוא מהזירה במצב קשה. עוברי אורח סיפרו לנו כי המחבל ברח מהזירה".

יובל זילברפניג חובש איחוד הצלה מסר: "תוך כדי נסיעה בכביש 5 נתקלתי בזירה של קשה של תאונה עם מעורבות מספר כלי רכב. עוברי אורח סיפרו לי כי מדובר במחבל שברח מזירת הפיגוע בתחנת הדלק וגרם לתאונה. הענקנו בזירה סיוע למספר נפגעים ולמרבה הצער נקבע מותו של אחד הפצועים".

בצה"ל מסרו כי "בהמשך לדיווח הראשוני, מחבל הגיע לשער הכניסה באזור התעשייה אריאל ודקר אזרחים ששהו במרחב. בתחנת דלק סמוכה, נדקרו אזרחים נוספים ששהו באזור. המחבל נמלט נתפס ונוטרל. כוחות צה״ל סורקים במרחב."

ראש הממשלה המיועד, בנימין נתניהו מסר בתגובה: "מתפלל לשלום הפצועים בפיגוע הקשה באריאל ומחזק את כוחות הביטחון שפועלים בשטח."

יו"ר עוצמה יהודית, ח"כ איתמר בן גביר בתגובה לפיגוע באריאל: "הטרור הוא לא גזירת גורל, ואנחנו נעשה הכל כדי למגר אותו ולהחזיר את הביטחון לאזרחי מדינת ישראל. בשעה קשה זו אני נושא תפילה יחד עם כל עם ישראל לשלומם והחלמתם של הפצועים בפיגוע".

חה"כ עמיחי שיקלי כתב בתגובה: "עוד פיגוע, עוד פצועים- מתפלל לרפואתם. הטרור הרים ראש בשנה האחרונה ואנחנו יודעים היטב למה. קיבלנו מנדט כדי להוריד למחבלים את החיוך מהפנים וכך יהיה."

מתוך עמוד הטוויטר: @AmichaiChikli

ראש המועצה האזורית שומרון, יוסי דגן, הגיב: "פיגוע זה הוא תוצאה ברורה של אובדן המשילות ואובדן ההרתעה של הממשלה היוצאת, הממשלה הנכנסת חייבת להתנהל כממשלה לאומית וחייבת להפוך את המשוואה. מי שעומד מאחורי גל הטרור הזה ומממן אותו הוא המחבל בחליפה אבו מאזן. ממשלת ישראל חייבת לשים אותו כיעד בטחוני. מי שעומדת מאחורי גל הטרור הזה היא הרשות הפלסטינית, לא כל מיני ארסים מקומיים. ועד שממשלת ישראל לא תשנה את המשוואה הפיגועים לא ייפסקו. זו אחריות הממשלה הנכנסת להחזיר את הכבוד הלאומי וזה מה שימנע את פיגועי הטרור. אני שולח חיבוק גדול לחברי אלי שבירו ולכל תושבי אריאל. תושבי ישראל והשומרון ינצחו את הברברים מהרשות הפלסטינית. אנחנו דורשים מהממשלה הנכנסת להפוך את המשוואה ולהחזיר את ההרתעה".

יו"ר מפלגת נעם, ח"כ אבי מעוז, בתגובה לפיגוע באריאל: "קורא לכל שותפי לקואליציה העתידית להקים ממשלה באופן מיידי כדי שתטפל בטרור. מאחל רפואה שלימה לפצועים ומברך את כוחות הביטחון על חיסול המחבל."

ח"כ אלמוג כהן: "שוב פיגוע נורא. שוב פצועים לצערנו. ברצוני לשלוח החלמה מהירה ורפואה שלמה לפצועים מהפיגוע באריאל. ולחזק את כוחות הביטחון שמסכנים את חייהם למעננו. את ביתו של המחבל צריך להרוס עוד היום ולגרש מהארץ את משפחתו. רק ככה ניצור מאזן הרתעה שימנע שפיכם דם יהודים."

יו״ר הציונות הדתית, ח״כ בצלאל סמוטריץ׳ הגיב: "כבר ביומה הראשון של הכנסת החדשה אנחנו מקבלים תזכורת כואבת לנושא הכי חשוב ודחוף שעל שולחננו. חייבים להחזיר את הביטחון לכל אזרחי ישראל ולהחזיר את ההרתעה שנשחקה. ‏מאחל החלמה מהירה ורפואה שלמה לפצועים בפיגועים באריאל."

ח"כ לעתיד לימור סון-הר מלך, בתגובה לפיגוע הקשה: "פיגוע הטרור הרצחני שהתרחש הבוקר בסמוך לאריאל, הוא תוצאה ישירה של מדיניות ההכלה הרופסת שהונהגה כאן בשנים האחרונות. הפיגועים האלה אינם גזירת גורל. כשמתעלמים מעשרות פיגועי אבנים מדי יום ומתרצים לאחר כל פיגוע שמדובר ב"מחבל בודד", מקבלים לצערנו אירועים קשים כאלו. הגיע הזמן להפסיק להתייחס לפיגוע כאל אירוע נקודתי, ולצאת לטיפול שורש מקיף שייבש את הביצה כולה. החזרת הביטחון האישי לאזרחי מדינת ישראל היא המשימה הראשונה שמוטלת לפתחנו, ואנו נדאג להילחם למענה בכנסת הקרובה. מתפללת להחלמתם של הפצועים בפיגוע."

חה"כ ד"ר שלמה קרעי, הליכוד: "הפיגוע המתועב היום נותן תזכורת לכך שיש להקים בהקדם האפשרי ממשלה שתחזיר את הבטחון בנחישות ובעוצמה. אין לאף אחד מאיתנו כתפיים מספיק רחבות כדי לשאת את האחריות שבגרירת הרגליים. מאחל רפואה שלמה בעז"ה לפצועים בפיגוע."

צילום: עידן אמיר
זירת פיגוע - אזור תעשייה אריאל
צילום: עידן אמיר
זירת פיגוע - אזור תעשייה אריאל
צילום: עידן אמיר
צילום: תיעוד מבצעי מד"א
צילום: תיעוד מבצעי מד"א
זירת אירוע - פיגוע - אריאל - מד"א
צילום: תיעוד מבצעי מד"א

Back to top button