מבזקיםפוליטי / מדיני

"הציבור הישראלי אמר את דברו": נשיא המדינה פתח את מושב הכנסת הראשון

נשיא המדינה, יצחק הרצוג, פתח לפני זמן קצר (שלישי) בנאומו, את טקס פתיחת מושב הכנסת ה-25. נשיא המדינה דיבר על הפיגוע הרצחני שאירע הבוקר באריאל, על תוצאות הבחירות והמחלוקות הפנימיות בציבור הישראלי

בתחילה, דיבר הנשיא על הפיגוע הרצחני שאירע הבוקר באריאל: "בפתח דבריי אני מבקש להתייחס לפיגוע הנורא שאירע הבוקר באריאל; פיגוע שפוצע את הלב ומטלטל את הנפש, בו תקף מחבל נתעב חפים מפשע, שכל חטאם היה שרצו לקיים חיים שלווים במדינתם – מדינתנו. בארץ ישראל. ישראל תמשיך לעמוד בנחישות ובתקיפות – בכל מקום ובכל זמן – כנגד מעשי טרור ושנאה המרימים את ראשם ומאיימים עלינו. בשם העם בישראל כולו, אני משתתף ביגונן העמוק של משפחות הנרצחים, ושל העיר אריאל, ונושא תפילה לרפואת הפצועים."

"לכל אויבי ישראל וחורשי רעתנו, ובהם אלה שאחראים לפיגוע הנורא הזה, למי שרוצה לראותנו מפולגים וחלשים, אני מעביר מכאן מסר חד-משמעי: לא תצליחו לערער את עוצמתנו ואת לכידותנו לא באמצעות איומים, לא באמצעות אלימות, לא באמצעות טרור, ולא באמצעות מהלכים נואלים בזירה הבינלאומית. מי שקמים עלינו לכלותינו ימצאו אותנו תמיד ערוכים ונחושים, כשידנו האחת אוחזת בנשק, וידנו השנייה מושטת לשלום." הוסיף.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

עוד אמר הנשיא כי "כוחות הביטחון שלנו ימשיכו להגן על אזרחינו; המערכות המדיניות והמשפטיות של מדינת ישראל, לרבות בית המשפט העליון שלנו – ימשיכו להיות חומת מגן מדינית ומשפטית עבורנו בחזית הבינלאומית; ויותר מכל – הרוח הישראלית האיתנה – הנצחית, תעמוד מולכם ללא היסוסים וללא פשרות. אל תתבלבלו – שונאי ישראל: המחלוקות הפנימיות בתוכנו משקפות את עוצמתה של הדמוקרטיה שלנו ואת חוסננו הפנימי. דווקא בגללן, במיוחד בגללן, לא תוכלו לנו."

עוד הוסיף הרצוג ואמר: "אזרחי ישראל ניצבים היום, כשהם גאים במדינתם, שתחגוג השנה 75 להיווסדה, ומאמינים בצדקת דרכה; אבל בה בעת, אם להודות על האמת – הם מותשים מהמאבק הפנימי, ומההשלכות שלו. כעת, האחריות מוטלת בראש ובראשונה עליכם – נבחרות ונבחרי הציבור. אחריות לנסות ולהיגמל מההתמכרות לעימותים הבלתי פוסקים, ואם יורשה לי – מהשתעבדות מופרזת ל- "מה יכתבו ומה יגידו", ל- "מה יזכה ליותר תגובות, לייקים ושיתופים", ול- "מה יביא לסערה ברשתות". אחריות לנשום עמוק, לברר את העובדות, ולשקול היטב – לפני כל נאום, ריאיון ולחיצה על המקלדת."

"הציבור הישראלי אמר את דברו, ובחר בכם באחוזים מרשימים לפעול בשמו. כעת, אזרחי ישראל מצפים מכם פשוט לעבוד למענם. הם מצפים מכם – מכולכם – לפעול למענם בוועדות, במליאה, ובתפקידיכם הציבוריים והפרלמנטריים השונים. הם מצפים מאיתנו –מכולנו – שנקום בבוקר ונדאג להם. להוריד את יוקר המחיה, להגביר את הביטחון האישי, לשפר את החינוך והרווחה, לפתור את העומס בכבישים, לצמצם את הפערים בין הפריפריה למרכז, לתרום וליטול חלק בהתמודדות העולמית עם משבר האקלים שמסכן את חיינו וחיי ילדינו, לפתח, להצמיח, לשפר את החיים של כולנו כאן כחיים מלאי ערכים ומשמעות, זהות, גאווה ותקווה; ועוד ועוד אתגרים רבים וחשובים – זה מה שמדאיג את אזרחי ישראל. זה מה שצריך לעמוד לנגד עינינו יומם ולילה." הוסיף הנשיא.

לסיום, אמר: "ביום החגיגי הזה ראוי שנזכור, כי כוחה של הרשות המחוקקת, הוא חלק ממערכת הכרחית ורחבה של איזונים ובלמים. אני מדגיש: לא רק שאפשר לשנות, יש דברים שראוי ורצוי לשנות. מותר ולפעמים גם נחוץ לדון מחדש בחלוקת הכוח והסמכויות בין הרשויות השונות, המאזנות האחת את השנייה. אך שומה עלינו לעשות זאת בהקשבה, בדיון פתוח, בשיח מכבד, ובהוגנות. זוהי כמובן משימה שרובצת לפתחן של שלוש הרשויות – המחוקקת, המבצעת והשופטת; שעליהן להיות קשובות זו לזו, ובה בעת – להיות מחויבות לחזון המשותף שלנו כעם וכמדינה. יחד עם הציבור בישראל, אני מייחל, לשובם של הדר גולדין ואורון שאול, בנינו שלחמו על הגנת המולדת ולא שבו; ואברה מנגיסטו והישאם א-סייד, אזרחי מדינת ישראל הנמצאים בשבי. ואיתם כלל נעדרי מערכות ישראל. אני מבקש לאחל רפואה שלמה לכל פצועי צה"ל – בגוף ובנפש, ולכלל חולי ישראל. ומחבק את משפחת השכול. מעל דוכן זה, בלב בירת הנצח של עמנו, אני מבקש גם לשלוח את ברכתי לאחינו ולאחיותינו בכל תפוצות ישראל, אשר מלווים אותנו מקהילותיהם בכל רחבי תבל, בעין צופיה ובאהבת ישראל. אתם חשובים לנו, ואנחנו חשובים לכם. הקשר ביננו, הוא קשר בל ינתק."

צילום: קובי גדעון, לע״מ
צילום: קובי גדעון, לע״מ
צילום: קובי גדעון, לע״מ

Back to top button