מבזקיםפוליטי / מדיני

מיקי לוי: "הכנסת הקודמת היוותה נקודת שפל בתולדות המדינה"

יו"ר הכנסת, מיקי לוי, נשא דברים לפני זמן קצר (שלישי) בישיבתה הראשונה של הכנסת ה-25. בראשית דבריו, ביקש יו"ר הכנסת לשלוח תנחומים למשפחות הנרצחים בפיגוע הנורא באריאל. "נמשיך לרדוף את מבקשי רעתנו בכל מקום שנידרש בו", אמר לוי.

יו"ר הכנסת התייחס להתנהלות הכנסת היוצאת והביע תקווה שהשבעתה של כנסת חדשה מהווה שעת רצון לתיקון, להתחדשות ולהתנהלות אחרת: "אני מכהן בבית הזה כמעט עשור מאז נבחרתי לכנסת ה19. כיהנתי בשורה של תפקידים. מהניסיון שצברתי אני אומר לכם בכאב גדול: הכנסת הקודמת היוותה נקודת שפל בתולדות המדינה, בשיח הפוגעני והמשתלח, בערעור על הלגיטימציה של ממשלה שקיבלה את אמון הכנסת ובשבירת כל כללי המשחק הנהוגים שידע הבית הזה. השבעתה של כנסת חדשה מהווה שעת רצון לתיקון, להתחדשות ולהתנהלות אחרת. בואו ניקח את הדברים הטובים שעשינו בכנסת ה-24, נלמד מהם ונעלה אותם על נס. והיו כאלה הרבה."

יו"ר הכנסת תיאר את פעילות הכנסת היוצאת ואמר: זו הייתה כנסת שחזרה לתפקד אחרי משבר הקורונה. היא חזרה לזירה הבינלאומית ואירחה למעלה מ-108 משלחות מרחבי העולם של חברי פרלמנט, יושבי ראש פרלמנטים, שגרירים, ראשי מדינות וראשי ארגונים בינלאומיים. המפגשים הללו חיזקו את מעמדה הבינלאומי של מדינת ישראל, את האינטרסים המדיניים שלה ואת בטחונה. כמו כן, הכנסת ה-24 קיימה מספר עצום של אירועים וכנסים בזמן כהונתה הקצרה. התקיימו בה 102 אירועים מגוונים של חברי הכנסת, 87 ישיבות שדולה בנושאים שונים, 84 אירועים מחוץ למשכן הכנסת, 21 טקסים רשמיים ולא פחות מ-15 ישיבות מליאה מיוחדות. במקביל, הכנסת עבדה מסביב לשעון ופעילותם של חברי הכנסת באה לידי ביטוי גם בנתונים הפרלמנטריים המרשימים. בכנסת ה-24 נענו 1759 שאילתות של חברי הכנסת על ידי שרי הממשלה. נדונו בה 1005 הצעות לסדר יום שהגישו חברי הכנסת. והתקבלו בה 102 חוקים בקריאה שלישית."

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

יו"ר הכנסת לוי הזכיר גם את שיתוף הפעולה הין הקואליציה לאופוזיציה בכנסת הקודמת, פנה לחברי הכנסת, וביקש מהם: "בואו נקדם את המשותף בינינו ולא נדגיש את המפריד. בואו נכבוש שיאים חדשים של שיתוף פעולה בינינו ולא נדרדר לשנאה ולאיבה. ובעיקר: בואו ננהל את המחלוקות בינינו בכבוד הדדי ובענייניות. אחוז ההצבעה הגבוה בבחירות האחרונות רק מוכיח כי הציבור מאמין בבית הזה ונושא אליו את עיניו בתקווה. אסור לנו לתת למחזות שראינו בכנסת ה-24 לחזור על עצמם. אסור לנו לאכזב את הציבור."

יו"ר הכנסת התייחס לתוצאות הבחירות ואמר: "הבחירות נגמרו והעם הכריע הכרעה ברורה. אני ומפלגתי הולכים לאופוזיציה. כפי שאמרנו, נהיה אופוזיציה לממשלה, לא למדינה. אם הממשלה תקדם מהלכים שיטיבו עם העם, נתמוך בהם ולא ננהל נגדם מאבק רק בגלל הפוזיציה. בהזדמנות הזו אני מבקש לברך אותך, חבר הכנסת בנימין נתניהו על ניצחונך בבחירות. שוב נפלה בחיקך הזכות להוביל את הממשלה והעם. אחד האתגרים הגדולים שעומדים בפניך הוא הקרע ההולך וגדל בעם. השנים האחרונות קרעו אותנו מבפנים, וזוהי הסכנה הקיומית הגדולה ביותר שמדינת ישראל ניצבת בפניה. אני מאחל לך בהצלחה למען העם והמדינה, שכל-כך יקרה לכולנו."

ארכיון. צילום: דני שם טוב, דוברות הכנסת

Back to top button